Najmlađe uključite u pripremu jela i naučite ih zdravim navikama - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

Najmlađe uključite u pripremu jela i naučite ih zdravim navikama

Dobro je poznato da je doručak najbitniji obrok u danu, a osim hranjivosti važno je da bude nutritivno bogat, zdrav i raznolik. A svakodnevno doručkovanje jedna je od najvažnijih prehrambenih navika koju bi dijete trebalo usvojiti od malih nogu.

Takođe izuzetno je bitno istaknuti i važnost konzumacije voća, koje će biti odličan i zasitan međuobrok, a mogu ga ponijeti i u školu pa pojesti za vrijeme odmora.

Uključite li djecu u pripremu zdravih jela učite ih o samostalnosti, organizaciji i sticanju obaveza. Takođe, na taj će način i sami naučiti napraviti jednostavne i ukusne obroke koje mogu konzumirati prije ili nakon škole i koji će sa stola nestati u trenu. Pripremanje obroka za njih biće važna i velika stvar, a vama će donijeti osjećaj sigurnosti da je dijete konzumiralo hranjiv doručak ili ručak i dok nije pod vašim nadzorom.

Zdravi jelovnik za djecu ne razlikuje se puno od prehrane koju bi trebalo da sprovode i odrasli. Svakome od nas potrebne su hranjive stvari: ugljikohidrati, masti, proteini, minerali i vitamini. Jedina razlika je u tome što je djeci u različitoj dobi potrebna različita količina tih nutrijenata. Promjena nikako ne smije biti nagla, već postepena, a najbolje ćete je sprovesti ako slatkiše i grickalice postepeno počnete mijenjati njihovim zdravijim varijantama. Isto tako, potrudite se da uz svaki obrok uvedete neko povrće ili voće, više konzumirajte ribu i bijelo meso, a manje gotovu hranu kupljenu u pekarama.

Iako djeca znaju odbijati povrće i neke nutritivno bogate namirnice, postoje rješenja kako da ipak konzumiraju cjelovitu hranu. Ponekad je potrebno strpljenje, ali se višestruko isplati. Evo kako djeci približiti pravilnu prehranu:

  • uključite djecu u pripremu obroka (neka miješaju, dodaju sastojke i slično),
  • prilikom pripreme objasnite im za što je ta namirnica dobra,
  • povežite namirnice s njihovim omiljenim likovima iz crtića (Popaj je jeo špinat da bude snažan, Snježana je jela jabuke kako bi imala lijepe bijele zube itd.),
  • nabavite im dječje kutije u koje će spremiti svoj ručak ili užinu,
  • napravite kreativna jela za djecu, tj. kreativne oblike od hrane (brokula može poslužiti kao drvo, jaje kao sunce i oblak, žitarice kao brežuljak i sl.).

U sljedećim tabelama možete vidjeti koliko hrane je djeci potrebno, zavisno o njihovoj dobi. Kod određivanja preporučenih kalorija ili gramaže hrane treba voditi računa o tome koliko je dijete fizički aktivno.

Djeca 2-3 godine (djevojčice i dječaci)

Kalorije1.000-1.400 kcal
Proteini 50-110 g
Voće1-1,5 šoljica
Povrće1-1,5 šoljica
Žitarice 85-140 g
Mliječni proizvodi 2 šoljice

Djeca 4-8 godina starosti

 DjevojčiceDječaci
Kalorije1.200-1.900 kcal 1.200-2.000 kcal
Proteini85-140 g  85-160 g
Voće1-1,5 šoljica1-2 šoljice
Povrće 1,5-2,5 šoljice  1,5-2,5 šoljice
 Žitarice110-170 g    110-170 g
Mliječni proizvodi2,5 šoljice  2,5 šoljice

Djeca 9-13 godina starosti

 Djevojčice Dječaci
Kalorije1.400-2.200 kcal 1.600-2.600 kcal
Proteini110-170 g   140-180 g
Voće1,5-2 šoljice 1,5-2 šoljice
Povrće 1,5-3 šoljice 2-3,5 šoljice
Žitarice140-200 g 140-255 g
Mliječni proizvodi 3 šoljice 3 šoljice

Djeca 14-18 godina starosti

  Djevojčice    Dječaci
Kalorije1.800-2.400 kcal 2.000-3.200 kcal
​Proteini  140-180 g 155-200 g
Voće 1,5-2 šoljice     2-2,5 šoljice
Povrće2,5-3 šoljice   2,5-4 šoljice
Žitarice 170-220 g     170-280 g
Mliječni proizvodi 3 šoljice 3 šoljice

Nezavisne.

Danas objavljeno

Kolač s višnjama koji miriše na djetinjstvo

Vanja A

Meksička hrana: Spoj nespojivog – slatkog i začinjenog

Vanja A

Ishrana na poslu: Najveće greške koje pravimo dok jedemo u kancelariji

Vanja A

Ostavite komentar