Najavljen nasljednik Toyote Aygo - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

Najavljen nasljednik Toyote Aygo

Očekuje se da će Yaris, Yaris Cross i novi model A-segmenta doneti godišnju proizvodnju proizvoda baziranih na platformi GA-B od preko 500.000 primeraka u Evropi

Kako prenosi Tportal.hr, Toyota je danas i zvanično najavila kontinuiranu posvećenost važnom evropskom A-segmentu uz potvrdu da će se proizvoditi treći model baziran na GA-B platformi. Budući model, koji će biti direktni naslednik malog gradskog modela Aygo, biće ulazni model u marku Toyota i zadržaće ključnu dimenziju pristupačnosti. Da li će se novi model zaista i zvati Aygo, ostaje da se vidi.

Marka iz potpuno razumljivih razloga želi da iskoristi činjenicu da njihovi ključni rivali napuštaju A-segment zbog sve manjeg prinosa, uskih marži i sve strožih ciljeva emisije CO2. Toyotina snažna hibridna prisutnost znači da ima slobodu u proizvodnji malog automobila s SUS motorom s mnogo manjim rizikom od kršenja zakona o emisiji CO2 palete njihovih modela.

Gradski automobili takođe igraju veliku ulogu u Toyotinim evropskim proizvodnim operacijama. Aygo se pravi zajedno s Peugeotom 108 i Citroënom C1 u zajedničkom proizvodnom pogonu PSA-Toyota u Kolinu u Češkoj od 2005. U januaru 2021. godine Toyota je preuzela fabriku u celosti i nastavlja da proizvodi Aygo trenutne generacije uz 108 i C1 gradske automobile za Peugeot i Citroën.

Toyotin razvoj novih platformi prema filozofiji Toyota New Global Architecture (TNGA) je doneo poboljšanja u vožnji, rukovanju, bezbednosti i stilu niza novijih modela. Primera radi, novi Yaris, koji je pre samo dva dana osvojio nagaradu za evropski Automobil godine 2021. (COTY) i zasnovan je na platformi GA-B, evropski kupci su vrlo dobro prihvatili zbog njegovog dinamičnog stila, izuzetnog izgleda, vrlo efikasnog, ali brzo reagirajućeg hibridnog pogona i izuzetne dinamike vožnje kao i vodeće bezbrdnosti u klasi.

Jednako je važan izbor pogonskog sklopa. Novi Aygo bi mogao da koristi poboljšanu verziju 1,0 litarskog trocilindričnog benzinca ili 1,5 litarski motor iz Yarisa bez električne asistencije. Danas A-segmentom u velikoj meri dominiraju proizvodi s SUS motorima, što ilustrira da je budžet ključno pitanje – a tržišna perspektiva vidi da se ova snažna kombinacija nastavlja, posebno za kupce u kojima je finansijska pristupačnost dominantan faktor.

Izvor:Tportal.hr / Toyota
Foto: Toyota

Danas objavljeno

Ples po snjegu Lamborghinija LM002

Vanja A

ZEEKR 001, PODESIVI KLIRENS / 0-100 KM/H U 3,8 SEKUNDI

Vanja A

Električni Zhiji L7 iz Kine

Vanja A

Ostavite komentar