Ovaj jedinstveni BMW M1 je bio vožen 1981. godine od strane austrijskog vozača Haralda Ertla, kako bi srušio brzinski rekord za automobile pokretane LPG gorivom.
Neobična priča ovoga BMW-a je počela 1979. godine kada je napravljen u standardnoj fabričkoj specifikaciji poput drugih M1-ica. Tada je isporučen svom prvom vlasniku u Berlinu. Dve godine kasnije Austrijanac Heraln Ertl je kupio ovaj M1 od prvog vlasnika. Tada je počela i njegova neobična transformacija iz „običnog“ drumskog automobila u nešto posebno.
U saradnji sa naftonom kompanijom BP, Ertl je opremio rednog šestocilindraša u M1-ici sa sistemom koji mu je omogućavao korišćenje LPG goriva. Na to je još dodao i dva turbo punjača, što je podignulo snagu motora na 415KS. Uz to automobil je dobio i značajne aerodinamičke prerade, među kojima su bili spušteni prednji deo i veliko zadnje krilo.
Prerada se po svemu sudeći pokazala uspešnom jer je Ertl 17. oktobra 1981. godine na poznatoj brzinskoj stazi Ehra-Lessien u Nemačkoj postigao rekordnu brzinu od 301.4 km/h. Međutim, đavo je u detalju. Očigledno se radilo o nekakvoj test vožnji jer nažalost nije zabeležen ni jedan zvanični dokument koji bi formalno potvrdio postizanje ove brzine.
Od tog trenutka, sudbina ove unikatne BMW M1-ice je krenula nizbrdo. Harald Ertl je u aprilu 1982. godine doživeo avionsku nesreću sa članovima porodice u kojoj je izgubio život, dok su njegova supruga i sin teže povređeni ali su preživeli. BMW je nakon tog tragičnoga događaja promenio nekoliko vlasnika da bi napokon dospeo u Englesku 1993. godine.
Nedugo zatim i njegov novi vlasnik je preminuo, a automobil je ostao nekoliko godina na otvorenom na milost i nemilost vremenskih neprilika. Tada je dat u najam muzeju koji je nakon nekog vremena zatvoren a ova unikatna M1-ica za razliku od većine automobila u muzeju nije dalje prodata.
Čini se da je to bio najniži trenutak u istoriji ovog automobila jer su ga vlasnici koji su ga dali u najam uzeli nazad pod svoje pa ga sada prodaju na aukciji Techno-Classica u nemačkom gradu Esenu. Dan-D za ovaj BMW je subota, 13. april, a špekuliše se o postizanju visoke cene s obzirom na unikatni status i tragičnu „životnu“ priču.
Izvor: Vozim.hr