Na prodaju unikatni BMW M1 - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Na prodaju unikatni BMW M1

Izuzetno specijalni primerak BMW-a M1, posebno podešen i prerađen kako bi postigao brzine preko 300 km/h, loše tretiran dugi niz godina, ali uvek u srcima retkih poznavaoca, pojavio se iznenada na svetlu dana, spreman za aukciju.

Ovaj jedinstveni BMW M1 je bio vožen 1981. godine od strane austrijskog vozača Haralda Ertla, kako bi srušio brzinski rekord za automobile pokretane LPG gorivom.

Neobična priča ovoga BMW-a je počela 1979. godine kada je napravljen u standardnoj fabričkoj specifikaciji poput drugih M1-ica. Tada je isporučen svom prvom vlasniku u Berlinu. Dve godine kasnije Austrijanac Heraln Ertl je kupio ovaj M1 od prvog vlasnika. Tada je počela i njegova neobična transformacija iz „običnog“ drumskog automobila u nešto posebno.

U saradnji sa naftonom kompanijom BP, Ertl je opremio rednog šestocilindraša u M1-ici sa sistemom koji mu je omogućavao korišćenje LPG goriva. Na to je još dodao i dva turbo punjača, što je podignulo snagu motora na 415KS. Uz to automobil je dobio i značajne aerodinamičke prerade, među kojima su bili spušteni prednji deo i veliko zadnje krilo.

Prerada se po svemu sudeći pokazala uspešnom jer je Ertl 17. oktobra 1981. godine na poznatoj brzinskoj stazi Ehra-Lessien u Nemačkoj postigao rekordnu brzinu od 301.4 km/h. Međutim, đavo je u detalju. Očigledno se radilo o nekakvoj test vožnji jer nažalost nije zabeležen ni jedan zvanični dokument koji bi formalno potvrdio postizanje ove brzine.

Od tog trenutka, sudbina ove unikatne BMW M1-ice je krenula nizbrdo. Harald Ertl je u aprilu 1982. godine doživeo avionsku nesreću sa članovima porodice u kojoj je izgubio život, dok su njegova supruga i sin teže povređeni ali su preživeli. BMW je nakon tog tragičnoga događaja promenio nekoliko vlasnika da bi napokon dospeo u Englesku 1993. godine.

Nedugo zatim i njegov novi vlasnik je preminuo, a automobil je ostao nekoliko godina na otvorenom na milost i nemilost vremenskih neprilika. Tada je dat u najam muzeju koji je nakon nekog vremena zatvoren a ova unikatna M1-ica za razliku od većine automobila u muzeju nije dalje prodata.

Čini se da je to bio najniži trenutak u istoriji ovog automobila jer su ga vlasnici koji su ga dali u najam uzeli nazad pod svoje pa ga sada prodaju na aukciji Techno-Classica u nemačkom gradu Esenu. Dan-D za ovaj BMW je subota, 13. april, a špekuliše se o postizanju visoke cene s obzirom na unikatni status i tragičnu „životnu“ priču.

Izvor: Vozim.hr

Danas objavljeno

Honda predstavila SUV e Prototype u Kini

Vanja A

Toyota kreće u potpunu elektrifikaciju – prvi SUV na struju stiže 2022.

Vanja A

Kako da vam novi motocikl bude što duže nov

Vanja A

Ostavite komentar