13. Juna 2022.

Na prodaju najbrža limuzina na svijetu sedamdesetih godina FOTO

Big Portal

Dok su Ferrari i ostatak društva samostalno razvijali V12 motore, manje firme su se služile daleko jednostavnijom tehnikom. Bilo je dovoljno da direktor telefonski kontaktira nekog od američkih giganata i motor bi im uskoro stigao na adresu.

Peter Monteverdi je birao kao Bristol i Jensen, a to znači da se za pogonske jedinice redovno obraćao Chrysleru.

Taj švajcarski prodavac automobila se tokom šezdesetih upustio u maloserijsku proizvodnju automobila.

Bili su to zaista posebni automobili na kojima se nije štedjelo. Dizajn bi bio prepušten italijanskim majstorima kao što su Frua i Fissore, dok bi iz Amerike stigla “konjica”, Chryslerov big-block motor.

Foto: Bonhams

Dva Monteverdija ponuđena su na aukciji kuće Bonhams, a radi se o vrhunski očuvanim primercima.

Prvi je 375/4, velika limuzina koja je ime dobila po snazi motora i broju vrata. Pokretan 7.2 litarskim motorom, bio je to i ostao poseban automobil bez prave konkurencije na evropskom tlu.

Foto: Bonhams

Do stotke je stizao za 6,9 sekundi i jurio sve do maksimalnih 250 km/h. Tih sedamdesetih godina bila je to najbrža limuzina na svetu.

U zavisnosti od izvora informacija, proizvedeno je između 28 i 35 primeraka, a ovaj bi mogao da postigne cenu od 140.000 švajcarskih franaka.

Foto: Bonhams

Druga opcija je koju godinu stariji Monteverdi 375 S, kupe na čijem spisku vlasnika je i Džej Leno.

Ovaj automobil bi na aukciji mogao dostići cenu od 110.000 “švajcaraca”.

U svakom slučaju težak izbor za nekoga ko voli automobile i može sebi priuštiti ovakav delić istorije.

Foto: Bonhams

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare