12. Juna 2021.

Na prodaju “Jerrari”, spoj Ferrarija 365GT i Jeepa Wagoneera

Big Portal

Međutim, nekada su proizvođači automobila specijalizovali određeno područje, poput Ferrarija, koji je proizvodio samo vrhunske sportske automobile. Biznismen iz Nevade Bill Harrah je dobio ideju o italijanskom superautomobilu s pogonom na sva četiri točka, pa je to zatražio od samog Enza Ferrarija 1969. godine. Naravno, Commendatore je to odbio, ali to nije sprečilo Billa da realizuje svoj san.

On je zaposlio svoje mehaničare do iskombinuju Ferrari 365GT s Jeepom Wagoneerom. Rezultat je bio ‘Jerrari’, koji je nedavno osvanuo na sajtu ‘Classic Driver’, piše Jutarnji.hr. Priča o automobilu se ‘izmutila’ tokom godina, ali Hagerty nudi najjasniji prikaz istorije koji priča ne samo o Jerrariju, već i o njegovom nasledniku – Jerrariju 2. Naime, Harrah je imao veliki tim čija odgovornost je bila održavanje njegove kolekcije od 1500 automobila, pa je projekat mogao da počne u ‘njegovoj kući’.

4-stepeni Borg-Warner je zamenjen Ferrarijevim prenosom, dok su odrađene i promene na motoru kako bi se omogućio prostor za prednji diferencijal. Limarija je zapala Harrahov tim, koji je prednji kraj 365GT-a oblikovao tako da se ‘uliva’ u kutijasto kućište Wagoneera. Ispod haube je smešten Ferrarijev V12 od 320 KS, što je bila velika nadogradnja u odnosu na Buickov V8 od 230 KS. Oslanjanje i kočnice su ostale Wagoneerove, iako su ugrađeni Monroe amortizeri.

I tako, napravljen je ‘Jerrari’ s pogonom na sva četiri točka, koji do danas deli mišljenja publike. Završen je u ‘Racing’ zelenoj boji, a ‘nakaradna’ priroda automobila s ponosom je usvojena ‘Jerrari’ značkom na zadnjoj strani. Unutra je originalni Ferrarijev volan, a čak su i pedale zamenjene kako bi sve bilo u italijanskom ‘stilu’.

Novinar Ron Wakefield iz Road and Tracka je opisao uklapanje i završnu obradu kao vrhunski kvalitet, iako je naveo probleme vibracija pogonskog sklopa, nedovoljne sposobnosti kočenja te probleme oko prenosa, zbog kojih prilikom testiranja nije išao preko 200 km/h.

Kasnije, u 70-im, Harrah je iz ‘Jerrarija’ izvadio V12 i ugradio ga u tada novi Wagoneer, a ovo je vozilo postalo poznato kao ‘Jerrari 2’, iako je izgledao kao fabrički Jeep Wagoneer. Izvorni ‘Jerrari’ je dobio Chevroletov small-block V8, koji iako je bio korisniji, nedostajalo mu je italijanskog šarma.

Cena nije poznata, s obzirom na to da je na sajtu klasičnih automobila ‘Jerrari’ oglašen s ‘cenom na zahtev’, a nalazi se u Nemačkoj. Danas ovakve prerade nisu ni potrebne, s obzirom na to da Ferrari razvija svoj prvi SUV Purosangue, koji će biti predstavljen u bliskoj budućnosti.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Classic Driver

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare