Ponekad ćemo zameniti samo jedan par guma, a čak i ako to ne učinimo, gume na pogonskom točkovima više se troše. Kada dođe vreme za zamenu guma (letnjih zimskim) šta učiniti sa dva para pneumatika od kojih je jedan istrošeniji?
Na koju osovinu staviti gume sa dubljom “šarom”, a na koju one istoršenije? Bitno pitanje. Uostalom, trošenje guma na pogonskoj osovini je zbog povećanog opterećenja znatno veće, piše Revijahak.
Bolje gume uvek treba staviti na zadnju osovinu, bez obzira na vrstu pogona, objasnio je njemački TÜV. To je ključno za stabilnost vozila.
Kako prenosi Auto-Zeitung, sa lošijim gumama na zadnjoj osovini može doći do “bega” zadnjeg dela vozila, odnosno preupravljanja, pogotovo u krivinama.
Ipak, nemojte zanemariti prednje gume koje uvek treba da imaju dovoljnu dubinu profila, jer su one izuzetno važne za preciznost upravljanja, ponašanje pri kretanju, kočenju na mokrim putevima, po ledu i snegu.
One takođe igraju važnu ulogu u održavanju pravca kretanja u slučaju akvaplaninga.
Kako bi se izbeglo preterano različito trošenje, gume na prednjim i zadnjim osovinama treba “rotirati” na svakih 10.000 do 15.000 kilometara.
B92.