23. Oktobra 2021.

Na elektrifikovane automobila se odnosila gotovo petina prodaje u trećem kvartalu u Evropi

Big Portal

ACEA, koja predstavlja glavne evropske proizvođače automobila, kamiona, komercijalnih vozila i autobusa, kaže da se na plasman čisto električnih i „plug-in“ hibridnih automobila odnosi tek nešto manje od 19 odsto ukupne prodaje.

Prodaja čisto električnih vozila je skočila za gotovo 57 odsto, na više od 212.000 jedinica, dok su se „plug-in“ hibridni automobili popravili za gotovo 43 odsto (više od 197.000 primeraka).

Doduše, ovo je sporija stopa rasta nego u 2020., kada se prodaja gotovo utrostručila, ali s niske baze.

Međutim, to korespondira s 35 odsto slabijom prodajom konvencionalnih benzinaca, na koje se još uvek odnosi najveći deo prodaje, oko 40 odsto ukupno, dok je prodaja dizela pala za više od 50 odsto tokom trećeg tromesečja.

Pre manje od deset godina, „naftaši“ su zauzimali više od polovine ukupne prodaje automobila u EU, da bi u trećem kvartalu ove godine „dobacili“ tek do 18 odsto.

Osim što su morali da ispune strožu, novu ekološku regulativu EU vezanu za emisiju ugljenika, proizvođači automobila i potrošači, imali su koristi od državnih subvencija za elektrifikovana vozila.

Evropska komisija je takođe predložila efektivnu zabranu vozila na fosilna goriva od 2035., s ciljem da se ubrza prelazak na elektromobile s nultom emisijom, kao deo širokog paketa mera za borbu protiv globalnog zagrevanja.

Vrele Gume

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare