Munro je veoma mlada kompanija osnovana 2019. godine i već imaju model vredan pažnje.
Iza klasične kutijaste forme, za koju će neki reći da je nedovršena kopija jednog i jedinog Defendera, krije se sposoban terenac. Uostalom, za ovaj model je bila zainteresovana i američka vojska, kao i neke kompanije iz SAD i Kanade.
Tajna uspeha je u tome što nema filozofiranja, odnosno nepotrebnih komplikacija. Munro je tu jasan, što znači da želi da ponudi najjednostavnije moguće rešenje koje će zadovoljiti sve parametre u praksi.
Terenska vožnja je ovde posebno važna, tako da ne čudi što je AWD pogon obavezan.
Dakle, ovaj model sa vrlo jednostavnim ali logičnim nazivom MK_1 ima jedan elektromotor. Jedan, ali dostojan, koji može da isporuči 299 ili 381 KS (u zavisnosti od verzije) i 700 Nm obrtnog momenta.
Motor je smešten u sredini, čime se postiže idealna raspodela mase.
Performanse nisu toliko u fokusu, ali kompanija ističe da ovo vozilo može da dostigne 100 km/h za 4,9 sekundi u Performance izdanju, dok je maksimalna brzina ograničena na 129 km/h.
U ponudi su dve baterije, manja kapaciteta 61 kWh i veća kapaciteta 82 kWh. Podržavaju brzo punjenje jednosmernom strujom (100 kW), kada se napune za oko pola sata.
Autonomija u vožnji između dva punjenja je do 306 km.
Vozilo je postavljeno na klasičnu pocinkovanu čeličnu rešetkastu noseću konstrukciju, i podignuto je 480 mm od tla. Fabrika garantuje prelazak vodenih prepreka visine do 800 mm i mogućnost savladavanja prilaznog ugla od 84 stepena i ugla spuštanja od 51 stepen.
Za mehaniku pogona 4×4 zadužena je neimenovana kompanija, koja je ekspert u ovoj oblasti, kaže Munro.
Pored terenskih sposobnosti, ovo vozilo ima i visoku dozu praktičnosti. U tovarni prostor staje euro paleta, a automobil može da preveze do 1000 kg tereta i povuče do 3500 kg.
Prvih 50 ručno rađenih primeraka biće iz tzv. Founders Edition serije, a objavljena je i početna cena od 49.995 funti.
Cena bi mogla da se dodatno koriguje na dole izgradnjom nove fabrike i povećanjem proizvodnje na 250 jedinica godišnje, ali to će morati da sačeka do 2024. godine.
Krajnji cilj je proizvodnja od 2.500 primeraka godišnje, počevši od 2027. godine.
B92.