MST je, bez sumnje, među najpoznatijim kompanijama koje se dugi niz godina bave pripremom i servisiranjem trkačkih i reli verzija Ford Escorta prve i druge generacije koji se i dan-danas često koristi u kružnim i reli trkama širom Velike Britanije.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2021/11/mst-2222.jpg)
Zbog evidentnog smanjenja broja originalnih drumsko/trkačkih/reli primeraka, što i nije čudno s obzirom da su poslednji Escorti druge generacije proizvedeni početkom osamdesetih godina, u MST-u su odlučili da „od nule“ ručno prave prve dve generacije legendarnog Fordovog modela s kojima se kupcima istovremeno nude i mnogobrojna tehnička rešenja primerena današnjem vremenu, ali bez praćenja sve popularnijeg ‘restomod’ principa, jer Velšani za osnovu „priče“ umesto restaurirane koriste novu karoseriju koju (prema Fordovim specifikacijama) prave sami.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2021/11/mst-1.jpg)
MST obe generacije Escorta nudi u četiri verzije (Fast Road & Touring, Fast Road & Track, Group-4 Rally Car i Ultimate Rally Car), a na fotografijama se može videti kako izgledaju u verziji Fast Road & Track u koju je ugrađen 2,5 litarski četvorocilindarski motor (Duratec) koji razvija više od 200 konjskih snaga.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2021/11/mst-11.jpg)
U opciji su i dve još snažnije verzije (više od 230 i više od 300 KS), a za prenos snage na zadnju osovinu kupac može da bira između 5-stepenog ili 6-stepenog ručnog menjača sa skraćenim prenosnim odnosima. MST uz doplatu nudi i 6-stepeni sekvencijalni menjač.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2021/11/mst-111.jpg)
Iza standardnih 13-inčnih aluminijumskih felni (Minilite) na kojima su gume dimenzija 235/45 kriju se kapacitetne AP Racing kočnice i višestruko podesivo oslanjanje s Bilstein amortizerima, a prijanjanju zadnje osovine pomaže i mehanička ograničena blokada diferencijala. U opciji su i 15-inčne aluminijumske felne, a tu je i standardno ugrađen sigurnosni kavez.
Jasno je da MST-ovi Escorti Mk.1 i Mk.2 za zainteresovane kupce u kontinentalnom delu Evrope imaju volan na pravoj strani.
Izvor: Klix.ba
Foto: MST