Svojevremeno uspešan trkački vozač, Vincenzo Lancia i njegov prijatelj Claudi Fogolin, pokrenuli su sopstvenu proizvodnju automobila u Torinu, davne 1906. godine, podseća Automobili.ba.
Modeli ovog proizvođača od početka su vezani uz sport, što je bilo glavno obeležje brenda, koje su nastavili Gianni Lancia (sin – inženjer) i Vittorio Jano (dizajner).
Gianni je postao šef sportskog odeljenja i pod njegovim vođstvom stvoren je trkački bolid Lancia D50 u kojem je legendarni Alberto Ascari ostvario dve pobede u Formuli 1.
Međutim, nakon Ascarijeve pogibije, Lancia se našla u finansijskim poteškoćama, pa je sportsko odeljenje pripojeno Ferrariju. U sezoni 1956, u šampinatu je trijumfovao Juan Manuel Fangio, vozeći automobil sa oznakom Lancia-Ferrari.
U reliju su Lancia automobili osvojili gotovo sve što se moglo u to doba – 11 svetskih šampionata i 15 evropskih šampionata (u periodu od 1969 – 1992.).
Lancia trkačke automobile vozili su: Markku Alén, Didier Auriol, Sandro Munari, Bernard Darniche, Walter Röhrl, Björn Waldegård, Henri Toivonen, Miki Biasion…a imena Delta i Stratos ušla su u legendu.
Nažalost, u poslednjih desetak godina, Lancia, kao deo Fiat grupe bila je zapostavljena i (trenutno) svedena na samo jedan model – Ypsilon, koji je tržišno dostupan samo u Italiji.
Uprkos brojnim poteškoćama, uključujući i pandemiju Covid-19, Lancia je protekle godine ostvarila rast prodaje. Zbog toga su u novoformiranom Stellantisu odlučili da za ovaj legendarni brend pripreme preporod, što je potrvdio Carlos Tavares, izvršni direktor Stellantisa.
“Lancia je simbol italijanske elegancije, sa velikim potencijalom za rast”, izjavio je nedavno Tavares.
Na poziciju izvršnog direktora brenda postavljen je iskusni Luca Napoletano, a novi šef dizajna je priznati Jean-Pierre Ploué, koji je već na poziciji šefa dizajna cijele Stellantis grupe.
Lancia se po svemu sudeći priprema za renesansu. Osim toga, u kompaniji će biti angažovan tim mladih dizajnera, kojima će svoja znanja prenositi Jean-Pierre Ploué, a na čelne pozicije postavljeni su: Paolo Loiotile, kao menadžer proizvoda, Yann Chabert, direktor marketinga, Erica Valeria Ferraioli, mendžerka za cene i Roberta Zerbi, menadžerka za evropsko tržište.
Po svemu sudeći, Lancia bi u bliskoj budućnosti mogla imati važnu ulogu i strategiji Stellantisa, jer je predodređena da postane premijum brend, sa prefinjenim modelima, elegentnim dizajnom i savremenim tehnološkim rešenjima.
Trenutno Luca Napoletano i Jean-Pierre Ploué pripremaju planove obnove, a očekuje se da bi prvi novi Lancia model mogao biti potkompaktni krosover, koji bi koristio CMP (Common Modular Platform) mehaničku platformu.
Da li verujete da ovaj italijanski brend može da povrati nekadašnju popularnost i tržišne pozicije koje je imao?
B92.