11. Septembra 2022.

Moderna Škoda Octavia karavan slavi 25. rođendan

Big Portal

Rad na razvoju budućeg modela Škoda Octavia započeo je davne 1992, nedugo nakon što je češki brend inkorporiran u Volkswagen grupu. Prve studije temeljile su se na trećoj generaciji Golfa, ali je ubrzo doneta odluka da se nova perjanica Škode opremi najnovijom tehnologijom nemačke grupacije.

Škoda je tako bila prva među sestrinskim brendovima koja je predstavila automobil baziran na potpuno novoj mehaničkoj platformi A4.

Standardna Škoda Octavia Liftback, dizajnirana u CAD-u, predstavljena je javnosti 4. aprila 1996. Bezvremenski elegantan dizajn delo je tima predvođenog Dirkom van Brekelom.

Octavia Liftback je imala neverovatno prostran i praktičan prtljažnik, nadmašujući čak i automobile u klasi iznad sebe.

Sajam automobila u Frankfurtu 1997. godine pružio je uvid u budućnost koja još više obećava sa studijom Octavia Combi. Inače, taj ljubičasti eksponat, jedan od ključnih trenutaka u istoriji brenda, sačuvan je u depou Muzeja Škode u mestu Mlada Boleslav.

Foto: Škoda promo

Maksimalni zahtevi češkog proizvođača za novi model značili su, između ostalog, velika ulaganja u tehnologije za efikasnu serijsku proizvodnju.

Kao rezultat toga, novi deo proizvodnog kompleksa, jedan od najmodernijih te vrste u Evropi, izgrađen je u mestu Mlada Boleslav. Pogon za zavarivanje M14, sa predviđenim dnevnim kapacitetom od 1.200 karoserija u tri smene, postao je važan deo pogona.

Foto: Škoda promo

Serijska proizvodnja modela Octavia Combi započela je u februaru 1998. Bočna strana karoserije, izrađena od jednog komada lima, pravljena je na najvećoj mašini za presovanje u fabrici.

Sama matrica za štancovanje težila je impresivne 63 tone, ali je ipak radila sa preciznošću do desetine milimetra.

Preteča – Octavia Combi iz šezdesetih

Originalna Octavia Combi (Foto: Škoda promo)

Preteča moderne generacije modela Octavia karavan bila je model koji je Škoda proizvodila polovinom 20. vetla. Za ovaj auto se svojevremeno odlučilo više od 54.000 kupaca, a osim uspeha na domaćem tržištu bio je popularan i u inostranstvu.

Automobil je prvi put predstavljen javnosti 11. septembra 1960. na Međunarodnom sajmu inženjeringa u Brnu. Proizvodnja je započeta u leto 1961, a poslednja originalna Octavia Combi sišla je sa proizvodne linije u Kvasinyju 21. decembra 1971.

Sa svojim kompaktnim dimenzijama od 4.065 x 1.600 x 1.430 mm, automobil je nudio prostor za pet odraslih osoba i prtljažnik od 690 litara. Sa spuštenim naslonima zadnjih sedišta bilo je moguće prevoziti do 1.050 litara tereta ili iskoristiti praktičan raspored za spavanje.

Dolazak moderne verzije

Foto: Škoda promo

Zvanična svetska premijera produkcijskog modela Octavia Combi održana je na Ženevskom sajmu automobila 5. marta 1998. godine, a prvi kupci su dobili ključeve u maju.

Karavan od četiri i po metra imao je međuosovinski razmak od 2.512 mm, bio je 6 milimetara duži i 26 mm viši i – zavisno od modela – teži samo 15 do 30 kg od Liftback verzije.

Ono što je privuklo najviše pažnje je elegantan dizajn zadnjeg dela automobila koji nudi dosta prostora za prtljag: 548 – 1.512 litara. Karavan verzija činila je 15% ukupne prodaje modela Octavia prve godine, 36,7% sledeće godine i čak 40,5% 2001.

Već u oktobru 1998. neki primerci počeli su da silaze sa nove linije u Vrhlabiju, gde se proizvodnja manjeg modela Felicia upravo završavala.

Aktuelna Octavia Combi 4. generacije (Foto: Škoda promo)

Sedam godina nakon svog debija, 25. septembra 2004, Octavia Combi je dobila naslednika.

Treća savremena generacija prvi put se pojavila 7. marta 2013, a aktuelna, četvrta generacija 11. novembra 2019.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare