13. Decembra 2021.

Microsoft uvodi DX12 podršku za H264 i H265 kodiranje putem API izdanja

Big Portal

Teoretski, ovo bi trebalo da olakša opterećenje programerima, koji umesto da moraju da implementiraju ubrzanje kodiranja videa prema dobavljaču grafike (bilo da je u pitanju AMD, Intel ili NVIDIA), sada mogu da rade preko DX12 API-ja kako bi postigli isti efekat kod svih provajdera, pojednostavljivanje programiranja i napore u pogledu efikasnosti – iako je Microsoft bio prilično rezervisan u pogledu potencijalnih prednosti i nedostataka nove funkcije.

Iako će implementacija na kraju doći do svih platformi, integracija kodiranja DX12 API-ja je trenutno dostupna samo za Intel i NVIDIA. Još uvek treba da se poradi na AMD-ovoj implementaciji, koja generalno koristi fiksne hardverske funkcionalne blokove kako bi omogućila veće performanse tokom kodiranja i transkodiranja, uz manji gubitak fleksibilnosti. Postoje zahtevi za drajvere grafičkih kartica koji moraju biti ispunjeni da bi se omogućile pune mogućnosti kodiranja (a one takođe mogu biti samo delimično podržane, iako će performanse nesumnjivo patiti).

Intel drajveri podržavaju novu DX12 API funkciju od v30.0.100.9955 za arhitekture Tiger Lake, Ice Lake i Alder Lake (počev od 2022.). Podrška za NVIDIA drajvere je dostupna od izdanja v471.41, a funkciju kodiranja podržavaju kartice GTX 1000, 2000, 3000 i Quadro serije. Podrška za AMD grafičke akceleratore počinje od serije RX 5000, a IGP u Ryzen 2000 APU-ima se očekuje u drugom kvartalu 2022.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare