Microsoft je ovo izjavio za britanski CMA (Competition and Markets Authority), tokom novog izveštaja koji je kompanija podnela ovoj agenciji za kontrolu konkurentnosti na tržištu.
Proizvođač Xbox konzole je ukazao na Metacritic podatke, koji pokazuju da je Top 20 ekskluziva na PlayStationu imalo prosečnu ocenu 87/100 tokom 2021. godine, u poređenju sa Xbox ekskluzivama koje su imale prosečnu ocenu 80/100 u istom periodu.
Sem boljih ocena i statistike, Microsoft je istakao da podaci pokazuju i da PlayStation ekskluzive čine 10-20% prodaje igara na ovoj konzoli, dok ekskluzive za Xbox čine 0-10% prodaje igara. Ovo se odnosi i na prodaju fizičkih kopija, kao i digitalnih “in-game” kupovina.
Microsoft je u svom izveštaju istakao da ne planira da ukloni igre Activision Blizzarda koje su PlayStation ekskluzive. Uprkos tome, CMA je i dalje zabrinut da za ovo postoji mogućnost.
Kako bi odagnao strahove koje ima CMA, Microsoft je napomenuo da čak i ako bi Activision igre načinio Xbox ekskluzivama, Sony i dalje ima bolje ekskluzive koje su primamljivije.
Activision Blizzard stoji iza naslova kao što su Overwatch, Diablo, Call of Duty, World of Warcraft, Candy Crush i StarCraft. Sony je najviše zabrinut za Call of Duty, jer se radi o ogromnoj franšizi koja privlači ljude, čak i povremene gejmere.
Čitava ova priča povela se nakon odluke Microsofta da kupi Activision Blizzard. Velika Britanija je odlučila da preispita ovu akviziciju, dok je nekoliko zemalja (uključujući Brazil i Saudijsku Arabiju) već dalo dozvolu za sporazum o kupovini.