To je pre svega posledica ARM RISC arhitekture, njenih manjih registara i ograničenih resursa. ARM je napravljen pre svega sa mišlju korišćenja na mobilnim uređajima, pri tome se fokusirao na maloj potrošnji energije i većoj efikasnosti u radu, ali su žrtvovane performanse i kompatibilnost.
Zanimljivo je da ova vest stiže posle izjave Qualcomm zvaničnika da se tako nešto neće nikada desiti. Postavlja se pitanje šta je suština tog poteza jer 64-bitne aplikacije se prave zbog boljih performansi i zašto bi vi sada portovali te aplikacije na 32-bitnu arhitekturu ako je već izvesno da će performanse biti osetno lošije? U čemu je onda poenta?
Sa x86-64 emulacijom, 64-bitni programi za Windows OS će moći da se izvršavaju na ARM procesorima ali sa velikim znakom pitanja u pogledu performansi. 32-bitne verzije aplikacija će biti brža opcija. Trenutno Windows koristi WOW64 koji omogućuje izvršavanje 32-bitnih programa na 64-bitnom Windows-u. Što se tiče 64-bitne ARM emulacije, ona zahteva potpuno drugačije rešenje i trenutno nije ni na vidiku.
Microsoft i Qualcomm zajednički rade na 64-bitnoj kompatibilnosti velikog broja procesora, kao što je recimo podrška za popularni Qualcomm Snapdragon 835, ali žele i da je prošire na ekskluzivne 64-bitne modele kao što je Snapdragon 8cx. Microsoft želi da korisnicima omogući sličan osećaj rada ako na x86 procesorima, ali će to definitivno biti veliki izazov. U poslednje dve godine su napravljeni veliki pomaci u tom pogledu, a što bi u budućnosti moglo da Qualcom Snapdragon SoC procesore pretvori u ozbiljnu alternativu postojećim Intel i AMD procesorskim plarformama, pod uslovom da Microsoft projekat doživi uspeh.
Izvor: Neowin/Benchmark