Metabolizam isti od 20. do 60. godine – gojimo se zato što jedemo, a ne zato što starimo - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

Metabolizam isti od 20. do 60. godine – gojimo se zato što jedemo, a ne zato što starimo

Prebacujete krivicu zbog viška kilograma na sporiji metabolizam usljed starenja? Ne tako brzo. Rezultati nove međunarodne studije u suprotnosti su sa uvreženim mišljenjem da metabolizam ravnomjerno opada sa godinama. Sve do 60. godine vaš metabolizam je isti kao i kad ste imali dvadeset.

Međunarodni tim stručnjaka analizirao je brojne parametre 6.400 ljudi, uzrasta od 8 dana do 95 godina iz 29 zemalja širom sveta. Utvrdili su da metabolizam ostaje isti tokom dobrog dela „srednjih“ godina.

Vrhunac dostiže do prve godine, a od 20. do 60. se stabilno održava na istom nivou.

Da bi utvrdili uticaj starosti na metabolizam, istraživači su prilagodili faktore poput veličine i težine tela (veća tijela sagorevaju više kalorija da bi se održavala), kao i količinu masnog i mišićnog tkiva (mišići sagorijevaju mnogo više kalorija od masnog tkiva).

Kako hrana ubrzava metabolizam – prvozdravlje.com

„Metabolički procesi ostaju stabilni tokom našeg odraslog života, od 20. do 60. godine“, ističe vođa studije Herman Poncer, profesor evolutivne atropologije na Univerzitetu Djuk.

Posebno zanimljivo stručnjacima bilo je to što nisu zapazili promjenu metabolizma tokom menopauze, puberteta ili trudnoće, prenosi RTS.

„Ljudi često kažu: ‘Kada sam prešao trideset moj metabolizam se strašno usporio.’ Mi nismo pronašli dokaze za to“, kaže autor studije objavljene u časopisu Sajens (Science).

Kako su izračunali brzinu metabolizma

Poncer i njegove kolege koristili su poseban test vodom. U njemu, ljudi podvrgnuti testu su pili vodu u kojoj je dio vodonika i kiseonika zamenjen izotopima tih elemenata koji se mogu pratiti u uzorcima urina.

„Izračunavajući koliko vodonika i kiseonika izgubimo dnevno, možemo da izračunamo koliko ugljen-dioksida naše tijelo proizvede. To je veoma precizno mjerenje koliko kalorija sagorite svakog dana, jer ne možete da sagorite kalorije bez stvaranja ugljen-dioksida“, objašnjava Poncer.

Istraživači su analizirali ukupnu dnevnu potrošnju, koja uključuje i kalorije koje sagorimo na sve tjelesne procese, od disanja, varenja hrane do razmišljanja i pomjeranja tela.

Glassrpske.

Danas objavljeno

Trikovi za čuvanje krompira – da ne proklija i ne trune mjesecima

Vanja A

Tjestenina sa brokulom

Vanja A

Četiri razloga zbog kojih bi trebalo jesti ren

Vanja A

Ostavite komentar