Potpuno električni Mercedes Vision EQXX uspeo je da pređe 1.202 kilometra sa jednim punjenjem tokom nedavnog putovanja na duge staze od Štutgarta u Nemačkoj do staze Silverstone u Engleskoj.
Ovo je iznad prethodnog rekorda autonomije od 1.007 kilometara ostvarenog na relaciji od Sindelfingena u Nemačkoj do Kasisa u Francuskoj.
Dvodnevno putovanje u trajanju od 14 sati i 30 minuta odigralo se u istim uslovima u stvarnom saobraćaju sa gužvama na putevima. Tokom vožnje korišten je klima uređaj više od osam sati.
Nakon pristizanja na cilj na stazi u Silverstonu, u baterijama je još bilo toliko el.energije da je vozač Formule E Nik de Vris vozio EQXX još 11 krugova i postigao maksimalnu brzinu od 140 kilometara na sat da bi tek nakon toga konačno ostao bez struje u pit-line zoni.
Na ovom putovanju, Mercedes EQXX je imao prosečnu potrošnju energije od svega 8,3 kWh na 100 kilometara. Prosečna brzina kretanja je iznosila 83 km/h.
Mercedes ne otkriva kapacitet baterije EQXX osim da je manji od 100 kWh. Pakovanje baterija ima 50 % manje zapremine i 30 posto je lakše od onog u EQS-u.
Testirani EQXX je težak svega 1.755 kg i poseduje samo jedan elektromotor od 241 KS (180 kW) što se pokazalo kao racionalna motorizacija bez bacanja energije na preveliku snagu, kako je to ukazano na našem testu Mercedes EQS.
Da bi se maksimizirao domet, na krovu se nalazi solarni panel koji napaja HVAC sistem i infotainment.
BONUS VIDEO: TEST MERCEDES EQS
Vrelegume.