23. Januara 2022.

Mercedes predstavio potpuno električni EQA 250

Big Portal

Električna vozila su, čak i za evropske pojmove, uglavnom okrenuta ka vrlo specifičnim kategorijama kupaca koje sebi mogu da dozvole dodatne logističke probleme koje električna vozila, bez svake sumnje, donose sa sobom. Mercedes sa EQA modelom nudi jedno vrlo zanimljivo prevozno sredstvo koje bi trebalo da zadovolji potrebe urbanog transporta, ali i povremene izlete van gradskih okvira zahvaljujući prilično dobroj autonomiji od WLTP deklarisanih 426km.

Marketinški materijal spominje kao kupce populaciju koja ima potrebu da izađe van urbanih zona, ali u našoj realnosti, cela Srbija je daleko od Mercedes ideje o urbanosti jer broj punjača i njihov raspored sasvim sigurno u ovom trenutku ne predstavljaju idealnu logističku podršku tim i takvim kupcima.

No, situacija sa punjačima se manje-više konstantno popravlja, tako da u odnosu na pre par godina kada smo vozili eGolf i imali ozbiljne logističke probleme dopune baterije uprkos tome što je test period bio daleko kraći nego što je uobičajeno, danas na raspolaganju ipak imate malo više punjača.

Što se tiče EQA, podsetićemo da je Mercedes svoj prvi koncept prikazao još 2017, koji je godinu dana kasnije dobio malo više SUV odlika, da bi konačni izgled ovog modela bio predstavljen početkom ove godine.

Osnovni oblik je nasleđen od GLA modela, a upravo iz „klasične“ game oznaka motora je preuzeta i oznaka 250 koja u električnoj izvedbi nudi 140kW/375Nm koje isporučuje asinhroni električni motor smešten na prednjoj osovini, dok je baterijski paket težak 480kg zadužen za skladištenje 66,5kWh energije.

Što se performansi tiče, najbitnije su one vezane za autonomiju. Po WLTP nomenklaturi, autonomija je deklarisana na 426km, dok po „starom“ NEDC autonomija iznosi čak 486km. One manje važne brojke su ubrzanje od 8,9s do 100kmč i maksimalna brzina od 160kmč. Vreme punjenja na kućnim trofaznim utičnicama iznosi manje od 6 časova za 0-100% punjenje.

Mercedes će EQA seriju kasnije proširiti i sa modelima EQA 300 i 350 koji će na zadnju osovinu dodati sinhroni električni motor od 25kW, odnosno 70kW. Oba modela će zbog motora na zadnjoj osovini, očekivano, imati u nazivu i 4MATIC. Ubrzanje će biti skraćeno na 6,9s i 5,8s, respektivno.

Dizajnerski elementi EQ game su verovatno i najlakše uočljivi. Ovetljena LED linija duž prednjeg i zadnjeg dela vozila, odsustvo usisnika za vazduh i plava boja u prednjim svetlima daju signal da je u pitanju električno vozilo. Prednja svetla, pored plave linije, koriste novu LED tehnologiju koja imaju adaptivni snop i nalaze se u okviru standardne opreme.

Mercedes će ponuditi Progressive i AMG Line pakete opreme gde je Progressive pokušaj da se izađe u susret kupcima koji žele da se malo odmaknu od standarnog izgleda Mercedes vozila, dok je AMG paket upravo namenjen onima koji uprkos električnom pogonu, žele prepoznatljivi AMG „šmek“. Paketi opreme uprkos različitim karoserijskim elementima i dizajnu 18“ felnami, ne utiču na autonomiju vozila.

Cena EQA, kada tokom jeseni ove godine bude počela prodaja, će kretati od nešto ispod 50.000€, što će možda imati i neko umanjenje u zavinosti da li u tom trenutku postoje neke državne subvencije.

Izvor: Nacionalnaklasa

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare