27. Maja 2022.

Mercedes i Toyota dolaze u Srbiju?

Big Portal

Ni Srbija ni Mercedes nisu isti kao pre 15 godina kad je taj automobilski div „otkačio“ Srbiju i izgradio fabriku u Mađarskoj, a ta nemačka kompanija daleko je odmakla u elektrifikaciji automobila, a u Srbiji je stasala klasa IT radnika sposobnih da rade u tehnološkim auto-kompanijama, prenosi agencija Beta.

“Pregovori uveliko traju s nekoliko svetskih proizvođača automobila. Najdalje se otišlo u pregovorima s Mercedesom”, potvrdio je visoko pozicionarni funkcioner administracije u Beogradu.

Da se pregovara potvrdio je i jedan dobro obavešteni preduzetnik uključen u nemačku i srpsku poslovnu zajednicu.

“Iz ovako šture informacije teško je bilo šta zaključiti. Ne zna se koji je rang menadžmenta-pregovarača Mercedesa, nepoznato je o kojoj se vrsti fabrike pregovara (automobila, dostavnih vozila, motora, delova ili baterija), a može se spekulisati da li je pojava Mercedesa neka vrsta ‘šargarepe’ u političkom paketu Nemačke i EU, namenjenom Srbiji“, naveo je Nedeljnik.

Velika japanska automobilska kompanija poslala je pismo o namerama opštini Inđija u kome traži detaljnije izmene Prostornog plana placa na kome treba da se gradi fabrika automobila vredna milijardu evra, potvrdio je predsednik opštine Vladimir Gak.

Nemački proizvođač je poslednjih desetak godina doživeo ekspanziju upravo zahvaljujući pristupačnijim kompaktnim vozilima.

Mercedes-Benz će se koncentrisati na luksuzna vozila jer ona nude najbolje šanse za “ekonomski rast i očuvanje radnih mesta“, rekao je izvršni direktor Ola Kelenius u četvrtak na onlajn konferenciji.

Ovo bi moglo značiti kraj modela A i B klase, iako je direktor kompanije odbio da direktno odgovori koji će od jeftinijih modela biti odbačen.

“Prepustiću to vašoj mašti”, rekao je.

Dvocifreni rast prodaje u 2021. godini je zacementirao vodeću poziciju japanske Toyote na lestvici autokompanija s najviše prodatih automobila, ispred nemačkog Volkswagena.

Toyota je saopštila da je prošle godine prodala 10,4 miliona vozila, uključujući i ona povezanih kompanija Daihatsu Motors i Hino Motors, za 10,1 posto više nego u 2020.

Toyota Motor se uspešnije nosila s pandemijom od većine drugih proizvođača automobila jer su posledice na njenom matičnom tržištu i u pojedinim delovima Azije bile blaže nego u Evropi.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare