18. Aprila 2021.

Mercedes EQS – dizajniran za budućnost

Big Portal

Osnovni model je EQS 450+ sa baterijom od 108,7kWh i jednim električnim agregatom na zadnjoj osovini. Snaga je 333KS, a maksimalni obrtni momenat 550Nm, EQS 580 4MATIC ima pogon na svim točkovima zahvaljujući dodatku električnog motora na prednjoj osovini. Baterija ima isti kapacitet, a ovde pogonski sklop proizvodi 523KS i 828Nm, što je dovoljno za ubrzanje od 0-100km/h za 4,1 sekundu.

Velika baterija je zaslužna za najveću autonomiju na tržištu, ali rezultatu od 770km doprinosi i napredna aerodinamika vozila. Koficijent vazdušnog otpora je samo 0.2, što je najbolji rezultat za serijske automobile. Baterija može da se napuni od 10% do 80% za 35 minuta sa brzim punjačem od 110kW. Sa kućnim punjačem punjenje traje duže od 11 sati.

Kupce će verovatno najviše privući tehnologija u kabini. MBUX hiperekran ima dijagonalu od 56 inča i tri individualna OLED ekrana. Direktno pred vozačem je digitalna instrument tabla dijagonale 12,3 inča, centralni ekran ima 17,7 inča, a putnik na suvozačkom mestu pred sobom ima ekran od 12,3 inča. Posebna kamera prati vozača i dekativira suvozačev ekran ukoliko sistem detektuje da ga on suviše gleda.

Pod uslovom da vozač prati situaciju na putu, suvozač može da aktivira funkciju masaže u sedištima, grejanje ili hlađenje, kao i da reguliše rad klima uređaja, ambijentalnog svetla i postavku audio uređaja. Putnik može da pušta svoju muziku preko Bluetooth slušalica i sugeriše opcije za navigaciju.

Mercedes je pripremio pojednostavjeni režim za interfejs, kada se na centralnom ekranu prikazuje velika mapa sa audio kontrolama u uglovima. Sistem vremenom uči navike vozača i prikazuje mu na početnom ekranu funkcije koje on najčešće koristi čim vozilo krene sa parkinga.

U kabini ima mnogo prostora, ali Mercedes za sada nije objavio tačne dimenzije. U modelima sa hiperekranom upotrebljen je trim od drveta, uz kožu, meku plastiku i tkaninu od mikrovlakana. Zadnja klupa sa sedištima je standardna konfiguracija, a opciono se može dobiti paket sa dva odvojena luksuzna sedišta. Između njih je naslon za ruke sa integrisanim tabletom koji može da se odvoji, a ispred sedišta su ekrani dijagonale 12,3 inča. Paket obuhvata i brzo zagrejavanje i masažu zadnjih sedišta. Zadnji naslon deljiv je u odnosu 60:40.

U standarndom paketu dobija se adaptivni tempomat sa asistencijom za promenu saobraćajne trake, automatskim kočenjem u slučaju sudara sa prednje ili zadnje strane ili boka. Neposredno pre sudara posebna tehnologija podiže automobil za 7cm, čime se više energije prenosi na strukturu vozila umesto na kabinu sa putnicima.

Komfor vožnje na dugim relacijama može dodatno da se pojača funkcijom Power Nap, kada da se prednja sedišta obaraju, zatvaraju se prozori i zavese na poanorama krovu i emituju se umirujući zvuci za blokiranje spoljne buke. Nakon što putnici odspavaju, sitem prema zadatom planu budi putnike, podiže sedišta i aktivira ambijentalno svetlo.

Opciono se može ugraditi HEPA filter i senzor za kvalitet vazduha za spoljni i kabinski vazduh. Filter deluje i protiv virusa i bakterija, što je sertifikovao nemački istraživački institut OFI.

Izvor: Nacionalnaklasa

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare