Mercedes EQE: Više električni CLS nego E klasa - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

Mercedes EQE: Više električni CLS nego E klasa

Električna poslovna limuzina imala je svjetsku premijeru 2021. godine.

Samo nekoliko meseci nakon lansiranja EQS-a, Mercedes je u septembru prošle godine predstavio još jedan sedan zasnovan na mehaničkoj platformi specijalno razvijenoj za električna vozila, EQE.

Električna poslovna limuzina nudi sve bitne funkcije EQS-a u nešto kompaktnijem formatu.

Mercedes EQE se proizvodi na dve lokacije: u nemačkoj fabrici Mercedes-Benz u Bremenu, za globalno tržište i u nemačko-kineskom zajedničkom preduzeću BBAC u Pekingu, za lokalno tržište.

U poređenju sa luksuznom limuzinom EQS, EQE je još aerodinamičniji, sa nešto kraćim međuosovinskim razmakom, kraćim prepustima i izvajanim bokovima, i, kako kažu, donosi koncept poslovne limuzine u budućnost.

Sa druge strane, zadnji deo vozila dodatno naglašava dinamičan izgled, sa “oštrim” malim spojlerom.

Foto: Mercedes promo

Kao što je već spomenuto, nakon EQS-a, to je drugi Mercedes EQ serije koji se oslanja na modularnu EVA2 mehaničku platformu za električna vozila luksuzne i premijum klase.

Električna limuzina deli mnoge aerodinamičke karakteristike sa svojim “starijim bratom”, sa koeficijentom otpora vazudha koji iznosi samo 0,20.

Foto: Mercedes promo

Sa spoljnim dimenzijama (dužina/širina/visina: 4946/1961/1512 mm), EQE je uporediv sa Mercedesom CLS.

Unutrašnje dimenzije čak premašuju one koje zatičemo u aktuelnoj E-klasi (serija modela 213), npr. prostor za ramena putnika napred (+27 mm) ili unutrašnja dužina (+ 80 mm).

Foto: Mercedes promo

Inovativna prednja svetla i alternativa klasičnoj maski hladnjaka (Black Panel) oblikuju atletsko lice i istovremeno pozicioniraju EQE kao člana nove generacije vozila Mercedes-EQ, kažu u nemačkom proizvođaču.

Osim jedinstvenog izgleda, iza površine Black Panel nalazi se i važna funkcija: integrisani su različiti senzori sistema za pomoć u vožnji, poput senzora ultrazvuka, kamere i radara.

LED prednja svetla visokih performansi su standardna, a opcija DIGITAL LIGHT, u kombinaciji sa svetlima za dnevnu vožnju, dostupns je kao dodatna oprema.

Foto: Mercedes promo

U ravnini sa spoljnim ivicama karoserije, smešteni su točkovi koji mogu biti prečnika od 19 do 21 inča, zajedno sa naglašenim mišićavim ramenim dijelom, daju EQE atletski karakter.

Foto: Mercedes promo

Uz opcioni MBUX Hyperscreen, cela komandna tabla sa instrumentima postaje jedan, ultimativni široki ekran. To u potpunosti određuje estetiku kokpita i enterijera.

Ekrani visoke rezolucije stapaju se naizgled neprimetno ispod zajedničkog staklenog pokrova. Grafički izgled njihovog MBUX sadržaja je savršeno usklađen.

Rezultat je da je MBUX Hyperscreen minimalistički integrisan u instrument tablu.

Kamera koja “špijunira” vozača

Foto: Mercedes promo

OLED ekran od 12,3 inča za suvozača pruža mu sopstveni displej i mogućnost upravljanja njim.

U Evropi je putniku dozvoljeno da gleda dinamičan sadržaj na ekranu suvozača, poput videa, televizije ili Interneta čak i kada je auto u pokretu.

To je zato što Mercedes-EQ koristi inteligentnu logiku blokiranja koja se zasniva na kameri: ako kamera detektuje da vozač gleda u ekran suvozača, prikaz na displeju se automatski zatamnjuje za određeni sadržaj.

Foto: Mercedes promo

Traka otvora za ventilaciju proteže se celom širinom kokpita, na vrhu, a istovremeno je vrlo tanka.

Ove neuobičajene proporcije, zajedno sa staklenom površinom koja prekriva MBUX Hyperscreen, stvaraju avangardnu ​​arhitekturu enterijera.

Efikasni pogonski sistemi

Foto: Mercedes promo

Mercedes EQE dolazi u sedam verzija: EQE 300 (snaga 180 kW/245 KS, obrtni moment 550 Nm, sa baterijom korisnog kapaciteta 89 kWh), EQE 350 (215 kW/292 KS, 565 Nm, baterija 89 kWh), EQE 350+ (215 kW/292 KS, 565 Nm, baterija 90,56 kWh), EQE 350 4MATIC (215 kW/292 KS, 765 Nm, baterija 90,56 kWh), EQE 500 4MATIC (300 kW /408 KS, 858 Nm, baterija 90,56 kWh), EQE 43 4MATIC (350 kW/476 KS, 858 Nm, baterija 90,56 kWh) i EQE 53 4MATIC+ (460 kW/625 KS, 950 Nm, baterija 90,56 kWh).

U zavisnosti od ugrađene opreme i konfiguraciji, dostupne su (WLTP) autonomije vožnje od minimalno 459 do čak 669 kilometara.

Na primer, bazični EQE 300 ima autonomiju od 550 do 639 km (WLTP), dok najjači model, EQE 53 4MATIC+ nudi autonomiju od 459 do 526 km (WLTP).

Foto: Mercedes promo

U Mercedesu EQE, litijum-jonska baterija se sastoji od deset modula i ima iskoristivi energetski sadržaj od 90 kWh.

Treba reći da za razliku od većeg EQS, manji “brat” nema u ponudi najveću bateriju od 107,8 kWh.

Inovativni softver za upravljanje baterijom, razvijen u Mercedesu, omogućava online ažuriranje (OTA). Na taj način upravljanje energijom EQE ostaje ažurirano tokom njenog čitavog životnog ciklusa.

Foto: Mercedes promo

Dizajn baterije ima za cilj da osigura optimalnu radnu temperaturu baterije u svim radnim uslovima.

Aluminijumski dodaci okvira baterije imaju definisane šupljine kroz koje teče rashladna tečnost. Sve u svemu, inteligentno upravljanje temperaturom i punjenjem onezbeđuje da se visoke struje punjenja mogu održavati dugo vremena.

Foto: Mercedes promo

Baterija se takođe ističe svojom izdržljivošću. Funkcija ECO Charging daje značajan doprinos tome: inteligentna kontrola smanjuje opterećenje baterije tokom punjenja, te tako usporava prirodni proces starenja baterije.

Korisnici takođe mogu imati koristi od funkcije “prekid punjenja”: proces punjenja može se pauzirati u slobodno odabrano vreme kako bi se, na primer, kasnije koristila jeftinija električna energija van vršnog opterećenja.

Garancija na bateriju iznosi 10 godina ili 250.000 km (pri čemu Mercedes garantuje 70 odsto njenog fabričkog kapaciteta).

B92.

Danas objavljeno

Hvalio se Ferrarijem, a vozio Toyotu VIDEO

Vanja A

Australijanci i Kanađani preferiraju EV, u SAD i dalje većina za benzince

Vanja A

Vožnja zimi: Kolika bi trebalo da bude temperatura u kabini automobila?

Vanja A

Ostavite komentar