Video je postavljen na oficijelni Weibo nalog nemačke kompanije u subotu, da bi kasnije bio skinut zbog reakcije javnosti, saopštio je Global Times (koji pripada Komunističkoj partiji).
„Šminka modela je naglašavala iskošene oči, što je ponovo pokrenulo diskusije na internetu, s tim što mnogi smatraju da se radi o zapadnom stereotipnom viđenju ljudi iz Azije“, piše kineska publikacija.
Izveštaj je uključivao „skrinšot“ videa u kojem se vidi žena koja je navodno Kineskinja, iako Bloomberg News nije imao uvid u kompletnu verziju reklame.
Na taj način je Mercedes-Benz postao najnovija meta konzumerističkog nacionalizma u Kini, s čim su se u prošlosti suočili Dolce & Gabbana, Hennes & Mauritz, kao i neki drugi.
Prošle nedelje, kineske društvene mreže su eksplodirale zbog navoda da je Walmart Inc. prestao da prodaje artikle iz Šinđanga u svojim Sam’s Club prodavnicama u ovoj zemlji. Christian Dior je ukinuo korišćenje fotografije modela u novembru, za koju se tvrdilo da „blati Azijatkinje“.
Kineski korisnici interneta u poslednje vreme diskutuju oko načina na koji se oči modela prikazuju u reklamama. Kineska kompanija Three Squirrels Inc. nedavno se izvinila zbog reklama na kojima model Kaj Nijang Nijang nosi šminku koja naglašava iskošenost njenih očiju, izvestio je South China Morning Post.
Ona je na Weibu odgovorila u stilu Twittera rekavši: „S malim očima, ja nisam Kineskinja? Potpuno se slažem s patriotizmom. Međutim, traženje problema u normalnim stvarima je postalo morbidna opsesija.“
Daimler je prošle nedelje saopštio da će smanjiti svkoj udeo u Denza zajedničkom poduhvatu s BYD Auto Industry Co., nakon višegodišnje loše prodaje. BYD će posedovati 90 odsto poslovanja a Daimler 10, posle prenosa kapitala, što kompanije planiraju da završe sredinom 2022.
Vrele Gume