26. Augusta 2022.

McLaren lansira SUV

Big Portal

Govoreći za britanski Autocar u svom prvom intervjuu otkako se pridružio McLarenu 1. jula, Leiters je rekao da želi da evoluira ponudu britanskog brenda izvan superautomobila sa centralnim motorom.

Autocar je još u junu prvi put otkrio da su planovi za McLaren SUV u toku, pre nego što se Leiters zvanično pridružio kompaniji, navodeći da bi novi model mogao da se pojavi na tržištu u drugoj polovini ove decenije, sa očekivanom cenom blizu 350.000 funti. Takođe je predloženo da se radi o potpuno baterijskom električnom predlogu, a ne hibridu, i da će se prodavati sa nekoliko nivoa snage, sa dizajnom sa dva ili tri motora, pogonom na sva četiri točka kao i performansama koje će verovatno odgovarati nedavno lansiranom Aston Martinu DBX 707.

New McLaren boss: SUVs "very attractive" for supercar firm | Autocar

A s obzirom na to da je Leiters nadgledao lansiranje dva vrhunska SUV-a tokom svoje karijere – Porsche Cayenne i nedavno u ulozi tehničkog šefa u Ferrariju, gde je vodio razvoj budućeg Purosanguea – očekuje se da bi McLaren uskoro mogao da sledi taj primer.

„Razvio sam SUV u Ferrariju“, rekao je Leiters. „Razvio sam SUV u Porscheu, tako da volim SUV-ove. Ali mi to nećemo učiniti za mene. Ipak, mislim da je to zaista važno tržište. „I dalje jeste, i nastavlja da raste. Veoma je atraktivno kao tržišni segment.”

McLarenova radikalna promena mišljenja o SUV/krosoverima je nesumnjivo rezultat uspeha u prodaji njegovih rivalskih brendova, čiji postojeći modeli krosovera i SUV-a već uveliko nadmašuju njihove modele sa nižom visinom i ostvaruju većinu njihovog profita. Na primer, Porsche je 2021. isporučio više automobila nego ikada, pri čemu su SUV Macan i veći Cayenne zajedno činili više od polovine njegovih 300.000 jedinica prodaje, dok je sportski automobil Porsche 911 prodat u samo 38.464 primerka.

Slična je priča i za SUV Lamborghini Urus, koji je nadmašio superautomobil Lamborghini Huracan 2021. godine po stopi od oko dva prema jedan. DBX je činio polovinu ukupne globalne prodaje Aston Martina u istom periodu, što je bila njegova prva puna godina u prodaji.

„Ono što moramo da razumemo kao McLaren jeste ‘kako možemo da pronađemo proizvod koji je u skladu sa našim DNK?’. Ne bi trebalo da pravimo klasični SUV“, dodao je Leiters.

Međutim, iako Leiters želi da stvori takav model, on je insistirao da on ostaje u fazi diskusije i da je McLaren takođe otvoren za druge ideje i modele umesto ili pored SUV-a.

SUV bi takođe imao uticaj na McLarenov trenutni asortiman modela, rekao je Leiters, jer bi to dovelo do veće svesti o brendu i prihvatanja. Leiters je priznao da postoji preklapanje u okviru postojećeg asortimana McLarena i da bilo koji novi model koji će stvoriti ne sme da izazove dalju kanibalizaciju. Zato se razmatraju tipovi SUV-a, a ne bilo koji sportski automobili ili superautomobili, i zato je električna tehnologija bila tako privlačna jer je nova arhitektura dozvoljavala McLarene različitih veličina i proporcija.

I dalje se priča o tome da McLaren ulazi u partnerstvo sa velikim proizvođačem automobila, uz razgovore sa BMW-om i Audijem za koje se zna da su održani. Leiters je potvrdio da je McLaren zainteresovan za rad sa partnerom, ali je rekao da dogovor nije neizbežan. „Imate dve strane partnerstva, jedna je tehnologija, a druga finansijska“, rekao je on. „A ako nađete oba u jednom, to će definitivno biti najbolje. Ali prva stvar je imati tehnološkog partnera za stvaranje sinergije. Ali to mora da bude pravi partner. „Moramo da zadržimo svoj DNK; Ne zanima me nijedan partner koji mi daje samo „i ja“ tehnologiju. Dakle, pitanje je pronaći pravog partnera; pitanje nije naći partnera.”

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare