Mazda predstavila svoj prvi hibrid, na puteve stiže 2022. - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

Mazda predstavila svoj prvi hibrid, na puteve stiže 2022.

Praktično, reč je o “prepakovanoj” Toyoti Yaris Hybrid, sa Mazdinim amblemom.

Mazda će kupcima u Evropi po prvi put ponuditi jedno klasično hibridno vozilo. U pitanju je nova Mazda2 Hybrid, koja je bazirana na Toyotinom Yarisu.

Automobil koji će se u prodajnim salonima širom Starog kontinenta naći sledeće godine je potpuni hibrid koji uparuje trocilindarski benzinski motor zapremine 1.490 ccm snage 68 kW/93 KS sa električnim motorom snage 59 kW, za ukupnu snagu pogonskog sistema od 85 kW/ 116 KS.

Mazda2 Hybrid ubrzava iz mesta do 100 km/h za 9,7 sekundi i postiže najveću brzinu od 175 km/h.

Potrošnja goriva u kombinovanom ciklusu po WLTP-u standardu je 4,0-3,8 l/100 km uz emisiju CO2 93-87 g/km (u zavisnosti od dimenzija točkova 16” ili 15”).

Prilikom pokretanja vozilo automatski radi u električnom režimu, nudeći uglađenu i tihu vožnju na elektromotor u urbanom okruženju, uz nultu emisiju.

Tokom normalne vožnje snaga se raspodeljuje između benzinskog i električnog motora za optimalne performanse i najbolju moguću efikasnost.

Tokom usporavanja i pri kočenju, kinetička energija se pretvara u električnu energiju i čuva u bateriji.

Mazda navodi da zahvaljujući dugačkom međuosovinskom rastojanju od 2.560 mm (za jedno vozilo B segmenta), novi model nudi udoban smeštaj za četiri odrasle osobe, uz prtljažnik zapremine 286 litara.

Japanski proizvođač napominje i da je reč o automoblu koji je dobio maksimalnih pet zvezdica na EuroNCAP testu simulacije sudara. Kao što je već navedeno, Mazda2 Hybrid je produkt dugogodišnje saradnje između Mazda Motor Corporation i Toyota Motor Corporation.

Automobil će zato proizvoditi Toyota Motor Europe, zajedno sa modelom Toyota Yaris Hybrid, a na evropskom tržištu biće dostupan paralelno sa postojećom, “nehibridnom” verzijom Mazde2 koja je u prodaji od 2014. godine, a 2019. je redizajnirana.

U Mazdi ističu da je hibrdna verzija vrlo značajan model za tu kompaniju u kontekstu njihove predanosti ispunjenju ciljeva postavljenih u njenoj dugoročnoj viziji tehnološkog razvoja “Održivi Zoom-Zoom 2030.”.

Konkretno – prema Pariskom sporazumu – njen cilj je da smanji korporativnu prosečnu emisiju CO2 po obrascu “od izvora do točkova” za 50% do 2030. i, ubrzavajući tempo elektrifikacije svoje flote, da postigne ugljeničnu neutralnost do 2050. godine.

Danas objavljeno

Restilizovana Seat Arona daleko nadmašila prethodni model u testu „severnog jelena“

Vanja A

Aspekt koji se često ignoriše a od kojeg može da zavisi uspjeh marke ili vozila

Vanja A

Meizu se prodaje kineskom automobilskom gigantu, kompaniji Geely

Vanja A

Ostavite komentar