11. Aprila 2022.

Mazda MX-5 će dočekati i petu generaciju sa SUS motorom

Big Portal

Mazda je možda trenutno fokusirana na proširenje svog SUV asortimana, ali japanski proizvođač nije zaboravio ikonični MX-5. Popularni roudster ima zagarantovano mesto u budućoj Mazdinoj gami a peta generacija, koja je već u procesu razvoja, zadržaće vrline svojih prethodnika.

Joakim Kunc, šef razvoja proizvoda i inženjeringa u Mazda Europe, govorio je za Autocar o budućnosti MX-5:

“To je ikona našeg brenda i uvek je tretirana veoma posebno. U ovom trenutku, izgleda da ćemo ovaj automobil imati zauvek, sa postojećim konceptom i motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Naravno, jednog dana ćemo morati da ga elektrifikujemo, ali za sada želimo da zadržimo dosadašnju, čistu koncepciju.”

On je dodao da je Mazda MX-5 “beba” japanske centrale kompanije, priznajući da evropska divizija nije bila toliko uključena u razvoj ovog automobila kao što je to slučaj sa drugim mejnstrim modelima brenda.

Komentari šefa inženjeringa nagoveštavaju da Mazda ima nameru da ostane verna karakteru roudstera koji je fokusiran na vozača.

Japanski proizvođač će najverovatnije zadržati karakteristične elemente MX-5, uključujući njegovu kompaktnost, malu masu, pogon na zadnje točkove i motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

Mazda trenutno ima mehaničku platformu sa pogonom na prednje točkove, rezervisanu za manje automobilske segmente i buduće EV, plus platformu sa pogonom na zadnje točkove za veće i premijum elektrifikovane modele kao što je novi SUV CX-60.

MX-5 bi mogao da koristi neke komponente upravo ove druge mehaničke osnove, a imao bi i koristi od najnovije tehnologije motora.

Kao što je nagovešteno u prethodnim izveštajima, Skyactiv-X benzinski motor u kombinaciji sa “lakim” hibridnim sistemom bi bio pun pogodak za novi MX-5.

Elektrifikacija bi mogla da poboljša performanse, ali i ekološke atribute roudstera, dok bi mala baterija u sistemu “lakog” hibrida omogućila da masa vozila ostane na sadašnjem nivou.

Iako motor na benzin zvuči prihvatljivo za još jednu generaciju, sledeći korak nakon toga bi verovatno uključivao potpuno električni pogon, osim ako Mazda ne pronađe način da koristi sintetička goriva u svojim produkcijskim vozilima.

Joakim Kunc je priznao da MX-5 ima duži životni ciklus u poređenju sa drugim modelima u gami, ali ne veruje da to predstavlja prepreku za ovaj model:

“To što jedna generacija traje deset godina nije problem za nas”.

S obzirom na to da je trenutni MX-5 četvrte generacije debitovao 2014. godine, najavljeni životni ciklus od jedne decenije nagoveštava da će lansiranje pete generacije biti 2024.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare