Nedavno su iz BMW prognozirali da će dizeli “preživeti” još najmanje 20-30 godina, a jedan od proizvođača koji veruje u ovaj pogon je i japanska Mazda.
U Mazdi su očigledno shvatili da bi mogli da se “ovajde” od “gadljivosti” ostalih proizvođača na omražene dizele.
Japanci su razvili novi dizel koji će biti lansiran na tržištu sledeće godine, a opisuju ga kao “primer kako može biti čist i efikasan”.
Mazda je postavila nove standarde nedavno lansiranim benzincem SkyActiv-X koji koristi prednost kompresijskog paljenja poput onog u dizel motoru.
Njegov rad se bazira na korišćenju siromašne smese vazduha i goriva čime se smanjuju potrošnja goriva i emisija CO2.
Agregat koji raspolaže sa 180 KS i 224 Nm prosečno troši 5,3 l/100 km uz emisiju od svega 96 g CO2/km.
U međuvremenu, Mazda ne ignoriše ni elektrifikaciju. Sledeće nedelje će na sajmu u Tokiju debitovati prvi EV ove kompanije.
B92