Elektrifikacija novih modela automobila krenula je krupnim koracima ka novoj eri mobilnosti, u kojoj nisu dobrodošli “prljavi zagađivači”. Drugim rečima, proizvođači automobila nemaju još mnogo vremena da se prilagode strogim standardima o emisiji štetnih gasova. Zato se u poslednje vreme svakodnevno pojavi neki novi model sa električnim ili hibridnim pogonom.
I Maserati je morao da se priključi, pa je novi “ghibli” ujedno i ulaznica u elektrifikovani svet, sa sve trozupcem na štitu.
Poznati po zavodljivom zvuku motora, Maseratijevi modeli su oduvek važili za prestižne superluksuzne i brze automobile. Da ne bi previše potresli tradicionaliste, novi hibrid biće blagi i samo dodatni izbor u gami.
Kako bi ostali dosledni svom imidžu, inženjeri iz Modene napravili su napredan i snažan, ali blagi hibridni sistem.
Sastoji se od 2.0 benzinca, 48-voltnog alternatora i dodatnog elektropunjača (eBooster), kao i baterije smeštene pozadi.
Ukupna snaga iznosi 330 KS i 450 Nm dostupnih već pri 1.500 o/min, što omogućava da novi hibridni “ghibli” do 100 km/h stigne za svega 5,7 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 255 km/h.
Iako hibrid, ovaj “maserati” će ipak svoje putnike počastiti impresivnim zvukom, zahvaljujući optimizovanom izduvnom sistemu.
Kabina je sada digitalizovana, pa nudi nove instrumente, multimedijalni sistem sa naprednom grafikom i displejom do 10,1 inča. Povezanost je omogućena za brojne uređaje i unapređena na način da se razmena informacija odvija konstantno i u pokretu.
“Ghibli” je prvi u nizu elektrifikovanih modela italijanskog brenda, koji planira da za čitavu gamu ponudi čistiji pogon, dok će prvi potpuno električni “maseratiji” biti “grantourismo” i “grancabrio” koji stižu sledeće godine.
Izvor: Nova