Automatski menjači su danas toliko usavršeni da se gotovo niko ne seća da su svojevremeno dramatično povećavali potrošnju goriva.
Prednosti su velike, pogotovo u gradskim gužvama u kojima ne morate stalno posezati za ručicom menjača i zamarati levu nogu. Sa dolaskom električnih automobila manuelni menjači su dodatno potisnuti.
“Manuelci” polako nestaju sa scene, a u prilog trendovima idu i zbivanja u klasama malih gardskih i potkompaktnih automobila (tzv. A i B segment vozila), tamo gde su automatici bili prava retkost.
Uzećemo za primer najveće evropsko tržište automobila, Nemačku. Prema podacima koje je objavio JATO Dynamics, u A segmentu u kome su, recimo, Fiat 500 i Renault Twingo, udeo automatika 2015. bio je ispod deset odsto.
Samo pet godina kasnije, procenat malih gradskih automobila sa automatskim menjačem porastao je na 34,3 odsto.
U prvih deset meseci 2021. godine u ovoj klasi automobila registrovano je čak 52 odsto vozila sa automatskim menjačima.
U klasi potkompaktnih automobila u kojoj su, na primer, Ford Fiesta, Renault Clio, Opel Corsa i VW Polo takođe se događaju velike promene.
U 2015. godini samo oko 15 odsto svih kupaca novih automobila odlučilo se za automatski i 85 odsto za manuelni menjač, pet godina kasnije broj vozila sa automatskim menjačima porastao je na 36,5 odsto, a u prvih deset meseci 2021. prodato je 43,5 odsto vozila sa automaticima.