Male tajne velikih majstora: Kako Bugatti razvija 440 km/h i zašto košta 3,2 miliona evra - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Male tajne velikih majstora: Kako Bugatti razvija 440 km/h i zašto košta 3,2 miliona evra

Prvi je famoznu granicu od 400 km/h probio Veyron, a onda je stigao i Chiron.

Sve je više automobila koji su ustanju da razviju više od 350 km/h, ali retki su oni koji mogu i preko 400 km/h.

Međutim, samo Bugatti može da se kreće brzinom većom od 400 km/h sa takvom lakoćom i mirnoćom u vožnji. Prvi je famoznu granicu od 400 km/h probio Veyron, a onda je stigao i Chiron.

Bugatti je zatim izbacio Chiron Super Sport 300+ i pokazao da je gazda kao prvi koji je probio granicu od 300 milja na sat (483 km/h). Godine 2019. na stazi Ehra-Lessien zabeležena je brzina od čak 490,484 km/h.

U međuvremenu je odabranim sretnicima ponuđen “običan” Super Sport spreman da bez problema dođe do elektronski limitiranih 440 km/h. Ako se pitate kako to u Bugattiju postižu i koliko je uopšte bezbedno voziti tolikom brzinom, iz fabrike stižu odgovori.

Više snage i obrtaja

Za početak tu je sada već legendarni 8.0 W16. Snaga mu je povećana sa 1500 na 1600 KS, a limit motora za 300 o/min.

Pritom se ovde ne radi o softverskoj nadogradnji, već o izmeni na sve četiri turbine te modifikacijama na klipovima i ventilima.

Konačno, novi je i izduv izrađen od titanijuma pomoću 3D štampača.

Menjač

Modifikovan je i menjač. Sedmi stepen prenosa produžen je za 3,6%.

Iz šeste u sedmu brzinu “šalta” se pri 403 km/h.

Vazdušne zavese

Dok se radilo na poboljšanju aerodinamike, bilo je potrebno dodatno povećati potisnu silu kako bi automobil zadržao mirnoću i dinamičku stabilnost pri maksimalnoj brzini.

Dodate su tzv. “vazdušne zavese ” na prednjem delu vozila koje usmeravaju vazduh i stvaraju optimalno strujanje oko automobila.

Devet rupa

Devet rupa na prednjem blatobranu su veza sa modelom EB110 i omogućavaju oslobađanje vazdušnog pritiska iz prostora oko točkova i stvaranje dodatnih 20-30 kg potisne sile pri 380 km/h.

Tvrđe ogibljenje

Produženjem zadnjeg dela automobila promenjeno je opterećenje na osovine, odnosno raspored masa.

Zbog toga su komponente zadnjeg sistema oslanjanja sada modifikovane tako što su ugrađene tvrđe opruge, i to za 7%.

Lakši točkovi

Bugatti je u Super Sport ugradio novi set točkova koji je 4 kg lakši nego na standardnom Chironu.

Za one koji žele još više, tu je set sa Chirona Pur Sport koji je izrađen od legure magnezijuma, a donosi uštedu od 16 kg.

Specijalne Michelin gume

Radi se o Michelinovim pneumaticima Pilot Sport Cup 2 koji su dodatno modifikovani kako bi zadržali optimalna svojstva pri brzinama većim od 420 km/h.

Testirani u laboratorijskim uslovima u kojima se testiraju gume za vojne avione. Svaka guma se dodatno proverava rendgenom.

Nakon svega navedenog postaje jasno da je Bugatti vodio računa o svakom detalju, ali i zašto ovaj automobil košta neverovatnih 3,2 miliona evra.

Danas objavljeno

Renault, Nissan i Mitsubishi utrostručuju investicije u električne automobile

Vanja A

Priča o prvom električnom automobilu koji se pravio u Grčkoj

Vanja A

Greška u navigaciji poslala vozilo direktno pred voz

Vanja A

Ostavite komentar