Ni dobar vozač kada su jutra maglovita ne može da predvidi ponašanje drugih ljudi, ali mogu da se povećaju šanse da vožnja bude što bezbednija, posebno kada je vidljivost mala.
Jutra su ovih dana maglovita, a pred nama je period kada će magle biti i češće i gušće. Iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, Damir Okanović ističe da je za vozače najopasnija magla na auto-putu, gde se razvijaju velike brzine.
Savetuje vozačima da uključe oborena svetla, zadnja svetla za maglu, kao i sva četiri migavca ukoliko je magla izuzetno gusta. Takođe ukazuje da vozači treba i da se isključe iz saobraćaja, ukoliko zbog magle ne vide put.
Ni dobar vozač kada su jutra maglovita, ne može da predvidi ponašanje drugih ljudi, ali mogu da se povećaju šanse da vožnja bude što bezbednija, posebno kada je vidljivost mala.
Damir Okanović kaže za RTS da se tragedije u saobraćaju zbog magle dešavaju, kao i da “Putevi Srbije” upozoravaju i jutros na pojavu magle na određenim deonicama auto-puta.
“Maglu ne smemo da ignorišemo. Jako je opasna. Najopasnija je na auto-putevima, gde se razvijaju najveće brzine”, upozorava Okanović. Ističe da su i kritične deonice u blizini vodenih tokova, kao i u kotlinama.
Kakvi bi sistemi pomogli
Prema njegovim rečima, krajnje je vreme da se na auto-putevima uvedu automatske metereološke stanice, sistem koji će upozoravati vozače ukoliko je ispred njih magla, kao i sistem koji će definisanti ograničenje brzine tokom magle.
Govoreći o pojavi “zid od magle”, Okanović objašnjava da je reč o “jezivoj pojavi” sa kojom se susreo, te da je vidljivost tada bila oko tri stotine metara.
“Kao da ste uleteli u perjani jastuk”, opisuje Okanović.
Dodaje da ukoliko je magla na putu, većina novih automobila ima sistem automatskog uključivanja svetala.
“Ako je magla tokom dana, automobil prepoznaje da nema potrebe da uključi oborena svetla, jer su uključena dnevna svetla, uglavnom prednja”, navodi Okanović.
Šta se savetuje
Savetuje vozačima da ako uđu u maglu, uključe oborena svetla, te zadnja svetla za maglu, kao i da ako je izuzetno gusta magla uključe sva četiri migavca.
“Ukoliko je magla tolika da ne vidite put, probajte da nađete bezbedno mesto da se isključite iz saobraćaja”, navodi Okanović.
Dodaje i da vozači treba da uključe i Gugl mapu ili drugu navigaciju, te da će tada videti ukoliko je gužva u saobraćaju, promenjenu boju na ruti na toj aplikaciji.
“Jako važan savet je da ako na auto-putu naiđete na nešto što se dešava ispred vas i prinuđeni ste da se zaustavite, uključujete sva četiri migavca i što pre bezbedno napustite vozilo da se ne bi desilo da vas u magli udari drugo vozilo. Udaljite se i od kolovoza auto-puta”, naglašava Okanović.
Preporučuje da vozači otvore prozor ukoliko je magla, da bi mogli da čuju ukoliko se nešto dešava u saobraćaju, jer se i u takvim situacijama zvuk bolje prenosi.
B92.