Magic Leap dobio finansijsku injekciju za dalji razvoj inovativnog AR uređaja - BIGportal.ba
Nauka i IT Tehnologija

Magic Leap dobio finansijsku injekciju za dalji razvoj inovativnog AR uređaja

Tajanstveni startup pokušava da vrati ugled.

Magic Leap, američki startup koji se bavi proširenom realnošću, najavio je povratak na scenu AR uređaja (za proširenu realnost). Prikupili su 500 miliona dolara investicije, čime je vrednost kompanije procenjena na dve milijarde dolara. Novu epohu u radu kompanije predstavila je predsednica uprave kompanije Peggy Johnson na godišnjicu svog imenovanja na čelnu poziciju u kompaniji.

Naime, Magic Leap osnovao je 2011. Rony Abovitz, američki poduzetnik koji je tvrdio da se radi tehnološkoj tvrtki koja radi na izgradnji kompjuterske platforme sledeće generacije. U prve tri godine uspeli su zaštititi niz patenata, a tada je počela i priča da su usmereni na neke ozbiljne i inovativne projekte. No, uprkos tome, proizvod kompanije nikako nije dolazio, a pritom su sve držali u tajnosti. Ipak, investitori su se pojavili, i to ne bilo kakvi, već mahom moćne i respektabilne kompanije poput Alphabeta, Alibabe i J. P. Morgana.

Činjenica da je Googleov prvi čovek Sundar Pichai sedeo u njihovom upravnom odboru dodatno je davala na poverenju u Magic Leap. Međutim, sve se srušilo s prvim proizvodom – Magic Leap One, za koji je trebalo sedam godina da ga izbace na tržište, koje ga je potom i odbacilo.

Osnivač Rony Abovitz, prošle godine je tako zbog neuspeha i pandemije koja je otežala poslovanje odstupio s mesta direktora kompanije. Uz to, prema nekim informacijama, iz kompanije je otpušteno i do hiljadu ljudi. Za novu čelnicu iz Microsofta su uzeli Peggy Johnson, koja je proteklog nedelje ipak najavila nastavak Magic Leapa.

Novi uređaj koji planiraju da izbace na tržište sledeće godine nazvali su Magic Leap 2, što upućuje na to da se radi o osveženoj i poboljšanoj verziji prvobitnog uređaja koji je neslavno propao. Iako su, tada, govorili o vrhunskoj tehnologiji ugrađenoj u Magic Leap One, koji se sastojao od Lightwear naočara opremljenih senzorima i kamerama, malog, ali snažnog računara Lightpack te bežičnog kontrolera, developeri i oni koji su testirali uređaj su ih demantovali. Zaključili su da Magic Leap ne poseduje nijedan deo koji bi se razlikovao od konkurencije, koja je 2018. pokušala VR i AR tehnologiju gurnuti u mainstream.

VR i AR tehnologija i dalje su u fokusu, mnogi i dalje tvrde da su to tehnologije budućnosti. U slučaju Magic Leapa, novi pokušaj uključuje i promenu tržišta. Dok je prvi uređaj bio namijenjen široj publici, novi pokušaj usmeren je na industriju. Peggy Johnson nije otkrila cenu, međutim tržište na koje sada ciljaju su kompanije, posebno one u odbrambenoj industriji, proizvodnji i zdravstvenom sektoru. Primera radi, hirurzi bi proširenu realnost mogli da koriste pri zahtevnim i preciznim operacijama, dok su vojnoj industriji primene raznolike, kao i u proizvodnji u praćenju izrade proizvoda. Naočare za AR, na nekim dostupnim video materijalima čine se manjim i lakšim od originalnih, komentisali su poznavaoci proizvoda. Naočare će moći da se “segmentirano zatamne”, što znači da će moći da se zamrači “pozadina stvarnog sveta” kako bi bio vidljiviji sadržaj proširene realnosti. Takođe, imaće dvostruko vidno polje, verniji prikaz boja, kvalitetniju sliku i veću čitljivost teksta od prethodnog uređaja. Johnson se posebno osvrnula na investiciju koju su dobili te kazala da je to ulaganje važan korak u unapređenju misije Magic Leapa.

Danas objavljeno

Šef Applea: “Ako želite aplikacije sa strane, kupite Android telefon”

Vanja A

Apple Watch (2022) serija donosi tri modela, iPhone SE (2022) 3 GB RAM-a

Vanja A

Japanske vlasti odobrile sertifikat inovativnom dronu na vodonični pogon

Vanja A

Ostavite komentar