18. Decembra 2022.

Luksuzni sedan Voyah Zhuiguang je postao treći model u gami

Big Portal

Ovo izvođenje s četvoro vrata je poslednje prezentovano prilikom formiranja marke Voyah, onda kada su u leto 2020. godine najavljena prva tri modela brenda. Tada smo ovu limuzinu mogli da upoznamo u formi koncepta.

U pitanju je veliki i odlično opremljeni automobil. Glavni rivali na kineskom tržištu će mu biti dva sedana, električni BYD Han i Nio ET7. Elem, model Zhuiguang je 5.088 milimetara dug, 1.970 mm širok i 1.505 mm visok. Sedan nudi međuosovinski razmak od tačno tri metra i već od uvodne varijante felne prečnika 20 cola.

Na zadnjem kraju limuzine se nalazi sklopivi spojler i on je u stanju da pri visokim brzinama kretanja vozila donese vertikalni aerodinamički potisak od najviše 40 kilograma. Koeficijent otpora vazduha ovde iznosi Cx 0,225. Kao takav nije rekordan, ali jeste izvanredan.

Limuzina je postavljena na identičnu modularnu platformu ESSA (Electric Smart Secure Architecture) na kojoj uostalom počivaju i pomenuti krosover i minivan. Ta arhitektura nije tipična za kinesku automobilsku industriju jer integriše dvostruka poprečna ramena napred, multilink oslanjanje nazad i prilagodljive vazdušne opruge koje su spiralne građe.

Voyah Zhuiguang od opreme nudi i sistem autopilota drugog nivoa autonomije, a on se oslanja na rad 12 kamera i isto toliko ultrazvučnih radara. Tu je i pet milimetarskih radara, kao i dve jedinice GPS.

Do ovog trenutka su predstavljene samo čisto električne verzije, iako je sekvencijalni hibrid u planu za predstavljanje nešto kasnije. Kod te verzije će benzinski motor biti u funkciji isključivo kao generator, odnosno proizvođač struje neophodne za dopunu baterijskih ćelija.

Elektromobil je opremljen sistemom prenosa snage na sva četiri točka, pa prednji motor razvija 218 konjskih snaga, dok onaj nazad nudi 292 „grla“. Ukupna moć pogonskog sklopa doseže 510 konjskih snaga uz 730 Nm obrtnog momenta.Dve su varijante trakcione baterije u ponudi. Standardna nudi 82,1 kWh i to bi trebalo biti dovoljno za autonomiju od 580 kilometara u skladu s kineskim testnim ciklusom CLTC. Dalekometražna varijacija nazvana Long Range pruža baterijske ćelije kapaciteta 108,7 kWh, čime se domet s jednom dopunom proširuje na radijus od 730 km.

U svakom slučaju, Zhuiguang je moguće dopunjavati na brzim punjačima (DC). Tako se za desetak minuta može obezbediti do 230 kilometara autonomije. Najviša brzina kretanja je na nivou od 210 km/h za inauguralnu varijaantu, dok je kod one dugoprugaške ona niža i iznosi 205 km/h. Oba izdanja jednako brzo dobacuju do „stotke“, odnosno za tu radnju im treba 3,8 sekundi.

Konstrukcija unutrašnjosti limuzine je posve nalik onoj koja krasi i ostale modele Voyaha, iako je čeoni mehanizam lišen podižućeg mehanizma. Poseduje tri ekrana od kojih svaki ponaosob nudi dijagonalu od 12,3 inča, a još je jedan ekran osetljiv na dodir montiran pred očima vozača. Putnici na zadnjoj klupi takođe imaju svoj sedmoinčni „bioskop“, a koji je skriven u naslonu za odmor laktova putnika iza pilota i kopilota. Uostalom, vidite to sve na priloženim fotografijama.

Nema vidljivih dugmića, dok su sva mesta predviđena za izdavanje instrukcija vozilu, smeštena na panelima osetljivim na dodir. Tako imamo blokove na obruču upravljača, a čak su i paneli za upravljanje radom prozorskih stakala u istoj tehnologiji.

Ono što olakšava život vozaču jeste razvijen sistem glasovne kontrole i on radi u kabini. Na primer, elektronika raspoznaje iz koje od četiri zone dejstva klima uređaja je izdata naredba pa se sledstveno prilagođava. Formalno, enterijer je predviđen za smeštaj do pet osoba, ali samo su glavna sedišta opremljena grejanjem, ventilacijom i vibracionom masažom. Instaliran je i panoramski krovni otvor. Dolazi iz dva dela, sekcije.

Prodaja limuzine Voyah Zhuiguang će krenuti u Kini pre nego što dočekamo trešnje. Tačnije, do kraja zime. Cene će se kretati između 46 i 62 hiljade američkih dolara, zavisno da li se radi o standardnoj, uvodnoj, ili pak „celovečernjoj“ verziji (Long Range).

Obezbeđena je i alternativna vlasnička šema. Možete kupiti automobil, ali ne morate i bateriju uz njega. U tom slučaju sedan staje od 28 do 36 hiljada zelembaća, redom. Trakciona baterija se može iznajmiti po ceni od 241 dolara mesečno za osnovno pakovanje, dok ono poželjnije košta 323 dolara mesečno. Naposletku, sedan Voyah će se naći u Evropi, ako tako možemo nazvati Rusiju koja je većinski deo Azije.

Izvor: AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare