Ljudima će 2050. zabraniti da voze? "Samo bi izazivali nesreće i smetali autonomnim vozilima" - BIGportal.ba
Auto-moto Koncepti

Ljudima će 2050. zabraniti da voze? “Samo bi izazivali nesreće i smetali autonomnim vozilima”

Da li nas čeka budućnost bez volana?

Manifestacija IAA Mobility koja se održava ove sedmice u Minhenu mogla bi se nazvati prvim velikim salonom automobila održanim na tlu Europe u poslednje dve godine, s obzirom da je zbog pandemije koronavirusa u martu 2020. naprasno otkazan salon u Ženevi, da bi ista manifestacija izostala i ove godine.

Međutim to je tek delimično tačno: IAA Mobility nije klasična pozornica za predstavljanje novih modela automobila (iako su izloženi brojni noviteti), već je kako mu i samo ime govori, fokus stavljen na održivu mobilnost i rešenja po tom pitanju.

Nedvosimisleno, u budućnosti će se mobilnost kakvu danas poznajemo sasvim promeniti. Tako bi već 2024. godine autonomna vozila mogla nadmašiti vozače po pitanju bezbedne vožnje što bi se uzelo kao referenca za potpuno autonomna vozila do 2040 godine.

Mada je zbog krize izazvane pandemijom poslednje dve godine razvoj autonomnih vozila pomalo posustao u poređenju sa početnim najavama i testiranjima, autonomne tehnologije su sve više prisutne u novim vozilima.

Na primer, adaptivni tempomat donedavno se smatrao skupom opcijom, a danas je prisutan u gotovo svim klasama automobila i cenovnim razredima.

Funkcije poput zadržavanja vozila u saobraćajnoj traci smatrane su revolucionarnima kada su se pojavile na Teslinom Modelu S krajem 2014, a sada su uobičajene.

Uz sav ovaj brzi razvoj tehnologije autonomne vožnje, mnogi veruju da je samo pitanje vremena kada će se svi automobili na putevima sami voziti i međusobno komunicirati.

U svakom slučaju, tako barem misle u istraživačkoj tvrtki IDTechEx. U novom izveštaju, koji predstavlja projekciju za period 2022-2042, IDTechEx daje osvrt na budućnost automatizovane mobilnosti.

U dokumentu se navodi da autonomne sisteme tokom vožnje ne ometaju stvari koje mogu uticati na ljude, poput drugih vozača ili smartfona, što je prednost, i očekuje se da će 5G povezivanje omogućiti samovozećim automobilima da u realnom vremenu primaju više informacija o svojoj okolini nego što ih čovek ikad može obraditi.

Idu i korak dalje, te u IDTechEx-u procenjuje da bi sa trenutnim razvojem autonomna vozila već 2024. mogla dostići ili premašiti nivo bezbednosti u saobraćaju koji su dostigli ljudi za volanom.

Ako se rast održi, u izveštaju se navodi da bi do 2046. autonomna vozila mogla zadovoljiti ukupnu tražnju za mobilnošću u Sjedinjenim Državama, odnosno “pokriti” 3.000 milijardi kilometara godišnje.

U kompaniji IDTechEx dalje tvrde da bi do 2050. autonomna vozila teoretski mogla zadovoljiti sve svetske transportne potrebe, uz manje od jedne saobraćajne nesreće godišnje.

Pritom predviđaju i da će u mnogim zemljama “ljudska” vožnja javnim putevima biti zabranjena kako bi se izbegle povrede, nesreće i smetnje autonomnim vozilima koja međusobno komuniciraju.

Međutim, glavni problem koji predviđaju nije kontinuirani razvoj i poboljšanje autonomnih tehnologija, već zakonska regulativa.

Regulatori u raznim zemljama mogli bi da budu biti potencijalna prepreka napretku, a IDTechEx je kao ključni primer naveo Teslin gubitak najbolje ocene za bezbednost Modela 3 i Y od strane Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja na auto-putevima (NHTSA).

U svakom slučaju, čini se da ćemo u narednim godinama svedočiti velikim promenama po pitanju mobilnosti i auto-industrije koja već sada u celini ulazi u novu električnu i autonomnu eru i pritom se vrlo lako i brzo odriče tehnologija “prošlosti”.

Napredak po pitanju autonomne vožnje je neumoljiv, pa zato vozite dok možete, jer će to možda u budućnosti biti privilegija malobrojnih.

Danas objavljeno

Kaciga od 20 dolara je mogla da spriječi 1,4 miliona smrtnih slučajeva u posljednjih 12 godina

Vanja A

„Made in Germany“: nova Opel Astra budi emocije

Vanja A

Kako se pravilno čuvaju ljetnje gume

V.R.

Ostavite komentar