Njemačka firma Mahle Powertrain udružila se s proizvođačem baterija Allotrope Energy kako bi razvili novo rješenje za brzo punjenje električnih vozila. Rezultat te saradnje je nova litij-ugljična baterija koja se po brzini punjenja može usporediti s tankanjem automobila benzinom.
“Problem s dometom često se navodi kao glavna prepreka usvajanju električnih vozila, ali ako se baterija može napuniti kroz isto vrijeme koje je potrebno za punjenje gorivom konvencionalnih vozila s motorom s unutarnjim sagorjevanjem, taj problem većim dijelom nestaje”, kaže dr. Mike Bassett, voditelj istraživanja u firmi Mahle Powertrain.
Firma Mahle koja je početkom ove godine predstavila novi jeftini električni motor bez magneta, udružila se s Allotrope Energyem kako bi tu tehnologiju dovela na električne mopede.
Ideja je bila razviti jeftine litij-ugljikove baterije malog kapaciteta koje omogućuju e-mopedima vožnju s relativno kratkim dometom, dok istovremeno zahtijevaju minimalno vrijeme zaustavljanja potrebnog za punjenje.
Njihovo rješenje sastoji se od “high-rate” anode viđene u tradicionalnim litij-ionskim baterijama, koja se kombinuje s vrstom katode kakve se može susresti u superkondenzatorima, koja je odvojena organskim elektrolitom. Tvrdi se da ovo donosi ogromnu gustoću snage i mogućnosti punjenja koje nude superkondenzatori, u kombinaciji s vrhunskom gustoćom energije litijevih baterija, a rezultirajuća litij-ugljikova ćelija nudi brzine punjenja do 20 kW.
Prema analizi provedenoj na simuliranoj usluzi dostave brze hrane s radijusom od 25 km, upotreba konvencionalne baterije od 500 Wh zahtijevala bi da električni mopedi potroše 30 minuta na punjenje. Usporedbe radi, tim kaže da se njegove nove baterije na mopedima mogu napuniti za 90 sekundi zahvaljujući iznimno velikoj brzini punjenja.
Osim toga, litij-ugljična baterija ne koristi rijetke metale i u potpunosti se može reciklirati, a također se tvrdi da nije podložna pregrijavanju koje može dovesti do uništavanja baterija.
(VIDI).