LISTA: Najboljih 10 porodičnih SUV/krosovera u 2021. - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

LISTA: Najboljih 10 porodičnih SUV/krosovera u 2021.

Uprkos nedostatku raznolikosti po pitanju stajlinga i pristupu koji praktikuju mnogi, ovaj segment je danas prilično diversifikovan, privlačeći brojne brendove u kategoriju proizvođača SUV/krosovera. Pred nama je „Top 10“ lista:

  1. Audi Q5

Model iz Ingolštata je svestran automobil visokog stila. Možda neće biti prvi izbor kod sportski nastrojenih vozača, ali ga to nije sprečilo da ostvari sjajne prodajne uspehe.

Mada se ne ubraja među najjeftinije opcije na tržištu, Q5 je tih, praktičan i poželjan, pružajući rafiniranu vožnju i sjajnu završnu obradu. Za one koji teže izraženijim stilskim atributima na račun praktičnosti, tu je i Sportback verzija.

Q5 je prošao kroz prilično temeljnu restilizaciju za 2020., s povećanom efikasnošću u vidu blago hibridnih pogonskih sklopova. Naravno, digitalizacija je na snazi, dok je 40 TDI verzija dobila 14 konja više.

50 TFSI e „plug-in“ hibrid je posebno uglađena i moćna verzija, s elektromotorom i 2,0-litarskim turbobenzincem, koji zajedničkim snagama isporučuju 299 ks, dok 55 TFSI e dobacuje skoro do 400 konja.

  1. Land Rover Discovery Sport

Ovaj model bismo mogli nazvati ulaznim Land Roverom, ali to ne znači da ne poseduje sposobnosti, komfor i šarm, svojstvene za ovu britansku marku.

Restilizovan za 2019., Discovery Sport sada počiva na istoj PTA platformi kao i Range Rover Evoque, ali nije izgubio karakteristike koje ljubitelji ovog proizvođača cene. I dalje raspolaže višim klirensom nego veći deo konkurencije, a ujedno nudi bolju preglednost i efikasniji 4×4 pogon od većine. Samim tim, ovaj automobil pruža izraženiji osećaj karakterističan za jedan tradicionalni SUV, bez da mu je to ugrozilo vozne osobine.

Krasi ga praktičan enterijer, što je jak adut u ovom segmentu, posebno ako se ima u vidu da je dostupan sa sedam sedišta. Njegovi benzinski i dizel motori su sada upareni s 48-voltnim blago hibridnim sistemom, a u ponudi se ističe P300e „plug-in“ hibridna verzija s upotrebljivom čisto električnom autonomijom.

Za one koji žele porodični SUV, svestraniji i robusniji od drugih, Discovery Sport se nameće kao odličan izbor.

  1. BMW X3

Model iz Bavarske naravno sledi filozofiju marke, tako da se radi o SUV-u koji karakterišu vrlo dobre vozne karakteristike.

X3 raspolaže snažnim pogonskim sklopovima i sjajnim performansama. Manji dizeli možda nisu pojam uglađenosti, ali zato M40d i M40i nude u isto vreme i performanse i rafiniranost. „Plug-in“ X3 xDrive30e PHEV možda ne blista kao njegovi konvencionalno pogonjeni „rođaci“ po pitanju vozne dinamike, jer ne može da se naruči s adaptivnim M ogibljenjem, ali po drugim aspektima, ovaj benzinsko-električni X3 više nego zadovoljava u vožnji.

BMW X3 xDrive30e

BMW je na ovoj listi treći iza luksuznijeg Q5 i upotrebljivijeg Discovery Sporta.

  1. Jaguar F-Pace

Prvi Jaguarov SUV je na tržište pristigao 2016. s dobrim voznim osobinama, karakterističnim za ovu britansku marku, ali i obiljem kabinskog prostora. Suvišno je reći da se ubrzo nametnuo kao vodeći Jaguarov model u komercijalnom smislu, da bi ga kasnije na mestu bestselera pretekao manji E-Pace.

Jaguar F-Pace

Od četvorocilindarskih dizel motora ne treba očekivati „senzacije“, dok neodlučan automatski menjač i neželjeni zvuci koji prodiru u kabinu u nekim specifikacijama, nisu atributi koji bi trebalo da krase jedan premijm automobil. Jaguar je ipak uradio dosta toga da popravi „imidž“ svog pulena kroz restilizaciju 2021., s bogatijim enterijerom i značajno unapređenim info-zabavnim sistemom, uz širu ponudu motora, koja sada uključuje šestocilindarski blago hibridni turbodizel i šestocilindarski benzinac u „plug-in“ formatu.

  1. Škoda Kodiaq

Ovo je izbor broj jedan kada je reč o SUV modelima van premijum segmenta, s cenom značajno manjom čak i u poređenju s najjeftinijim automobilima na ovoj listi.

Dakle, nameće se pitanje „šta je žrtvovano?“. Možda odsustvo premijum osećaja kada je o materijalima reč, mada je završna obrada odlična. Četiri modela koji su ispred Kodiaqa imaju bolje izbalansirano upravljanje i pružaju kvalitetniju vožnju, ali samo jedan od njih nudi i treći red sedišta.

  1. Mercedes-Benz GLC

Ažurirani Mercedes GLC, sa svojom sjajnom opremom i luksuznim kabinskim prostorom, zaslužuje svoje mesto u prvih 10. Međutim, njegov „tup“ sistem upravljanja znači da nije prvi izbor kod vozača koji uživaju u dobroj vožnji. Mada je sam osećaj u vožnji sličniji onom koji karakteriše tradicionalne automobile, u većoj meri nego što je to slučaj s ostalim rasnim SUV modelima na ovoj listi, GLC se vozi manje spokojno na standardnim oprugama, što ga čini manje poželjnim u osnovnim specifikacijama.

Na opcionom vazdušnom ogibljenju s druge strane, ovo je jedan među najugodnijim automobilima u klasi, gravitirajući ka vrhunskom komforu, a može se naručiti u različitim pogonskim postavkama.

  1. Alfa Romeo Stelvio

Italijanska kompanija je uzela platformu i motore Giulije, dodala klirens, podigla „bokove“ i instalirala pogon na sva četiri točka. Na taj način je nastao Stelvio, SUV sjajnih voznih osobina.

Odlične vozne karakteristike uz dobar izgled tipičan za Alfu Romeo, postali su zaštitni znaci ovog modela. Nažalost, Alfin fokus na kvalitetnu vožnju je rezultirao ne baš sjajnim nošenjem s lošim voznim podlogama, dok su kod izvesnih sekcija enterijera mogli biti upotrebljeni kvalitetniji materijali.

Restilizacija iz 2020. je popravila stvari ali samo donekle, dodavši novi info-zabavni sistem i unapredivši sisteme vozačke asistencije.

  1. Volvo XC60

Ovo je bio najbezbedniji automobil ikada testiran od strane Euro NCAP-a, kada je lansiran 2017. godine. Čak i nakon nekoliko godina, jedan je od najatraktivnijih SUV/krosovera na tržištu.

XC60 je još jedan među modelima koji nisu posebno privlačni za vožnju, ali kao elegantan, komforan i upotrebljiv porodični automobil, za svaku je preporuku. Volvo je takođe revidirao pogonsku ponudu, tako da su sve varijante XC60 do izvesne mere elektrifikovane. Benzinci B serije i dizelaši su prošli kroz blago hibridni tretman, tako da ih sada krasi 48-voltna arhitektura, ali su T6 i T8 Recharge „plug-in“ hibridi prava stvar, nudeći najveći potencijal kada je reč o smanjenju tekućih troškova. Ipak, ne raspolažu čisto električnim dometom kao glavni rivali.

  1. Seat Tarraco

Ovaj sestrinski model Škode Kodiaq je označio prvi ulaz španske marke u segment SUV modela pune veličine, a uz to i dobro izgleda. Za razliku od češkog „rođaka“, Tarraco je standardno opremljen sa sedam sedišta.

Seat Tarraco 1.5 TSI

U vožnji deluje britkije i agilnije od drugih SUV/krosovera te veličine, ali oštrije upravljanje dolazi na račun rafiniranosti i komfora. U automobilu poput ovog, ipak bi potonja dva atributa trebalo da budu odlučujuća. S druge strane, enterijer krasi dobra završna obrada, a benzinski i dizel motori su krajnje uglađeni. Uz to, cena je prilično konkurentna.

  1. Kia Sorento

Od nekadašnjeg „kutijastog“, neuglednog automobila, Kia je Sorento transformisala u model koji na više planova može da konkuriše premijum igračima u ovoj klasi.

Zahvaljujući izdašnom kabinskom prostoru i postavci sa sedam sedišta, zarađuje značajne poene po pitanju prostranosti, praktičnosti i svestranosti. Uz konkurentnu cenu, nameće se kao sjajan izbor kada je o porodičnim SUV/krosoverima reč.

Naravno, obično u slučajevima kao što je ovaj postoji neko „ali“. Sorentov konvencionalni hibridni pogonski sklop nije u potpunosti sposoban da profitira na efikasnosti u okviru izbalansirane dnevne vožnje, a u dinamičkom smislu Sorento je sasvim prosečan. Ipak, on je dovoljno uglađen i komforan da pruži prijatnu vožnju tokom krstarenja, ali ukoliko se „zagrebe dublje“, počinje da pokazuje nedostatke, posebno na planu kontrole karoserije, sofisticiranosti vožnje i osećaja  na volanu.

Međutim, kao praktičan, kvalitetno konstruisan i dobro opremljen porodični SUV, lak za vožnju, ima dosta toga da ponudi. Dizel modeli nude pristojnu rafiniranost i performanse, dok se PHEV takođe bolje vozi i više pruža od regularnog hibrida.

Kada je o korejskom modelu reč, pre svega se radi o racionalnom, ne toliko emocionalnom izboru, ali u tome nema ništa loše.

Vrele Gume

Danas objavljeno

Maserati odlaže premijeru novog krosovera za 2022: Nema čipova

Vanja A

Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S u problemima s brzinom na „testu severnog jelena“

Vanja A

BMW M135i xDrive za 2022. prošao kroz mehanička unapređenja

Vanja A

Ostavite komentar