29. Novembra 2023.

Lažni sveštenik, predstavnici opštine i grupa građana upali u srpsku crkvu na KiM

Nikola Džufka, koji se lažno predstavlja kao pravoslavni sveštenik i osniva svoju albansku crkvu, upao je sa grupom muškaraca u crkvu Svetog Arhangela Mihaila kod Podujeva i izvršio navodni crkveni obred

U crkvu Svetog Arhangela Mihaila u selu Rakitnici, opština Podujevo, 28. novembra provalila je grupa lica zajedno sa samozvanim i lažnim sveštenikom  Nikolom Džufkom, građaninom Republike Albanije, da bi u crkvi navodno obavili crkveni obred, saopštila je Eparhija raško-prizrenska.

“Reč je o grubom nasrtaju na imovinu SPC u cilju širenja etničke i verske mržnje i nestabilnosti na prostoru Kosova i Metohije. Prema tvrđenju portala ‘Kosovapost’ u ovoj provali i zloupotrebi srpske pravoslavne crkve koja datira iz 15. veka, a koja je kasnije i popravljana, učestvovali su i predstavnici opštine Podujevo”, navela je eparhija.

Cilj ove grupe bio je da ovu bogomolju proglase za “crkvu Fana Nolija” koja pripada samozvanoj i samoproglašenoj Albanskoj nacionalnoj pravoslavnoj crkvi iz Elbasana.

“Ovo krivično delo je samo još jedno nizu koje za cilj ima otimanje duhovne i kulturne baštine Srpske pravoslavne crkve, odnosno ‘albanizaciju’ ili ‘kosovarizaciju’ naše duhovne i kulturne baštine. Na proces kulturne aproprijacije naše baštine Eparhija raško-prizrenska ukazuje već godinama. Ovaj najnoviji slučaj je naše navode potvrdio, ovoga puta na nesporan i krajnje zabrinjavajuće način”, navodi se u saopštenju.

Traži se hitna zaštita srpske kulturne i duhovne baštine, pre svega od organizacija i pojedinaca povezanih sa kosovskim institucijama.

Zbog nasilne provale i zloupotrebe objekta Srpske pravoslavne crkve u selu Rakitnici Eparhija raško-prizrenska će podneti krivičnu prijavu protiv Nikole Džufke i tražiti da policija razjasni okolnosti oko učešća predstavnika opštine Podujevo u ovom krivičnom činu, dodaje se u saopštenju.

Eparhija je objavila i pojašnjenje iz Mitropolije Elbasana Albanske pravoslavne crkve, autokefalne i od svih priznate pomesne pravoslavne crkve, o tome ko je Nikola Džufka.

Iz albanske mitropolije su upozorili da se radi o čoveku koji nije pravoslavni klirik i nije priznat ni od jedne hrišćanske crkve u bilo kojoj zemlji. On sam tvrdi da ga je rukopoložio izvesni čovek srpsko-rumunskog porekla, koji nema veze s pravoslavnom crkvom i nije njen klirik. 

Džufka predstavlja samo sebe, nema ni crkvu ni zajednicu vernika, ali ni teološko obrazovanje – završio je srednju stručnu školu za prehrambenu tehnologiju u Elbasanu, čak ponavljajući poslednju godinu, saopšteno je iz Albanske pravoslavne crkve. 

Eparhija raško-prizrenska osvrnula se u svom saopštenju i na mesto u kojem se dogodila provala i istorijat svetinje. Kako su naveli, selo Rakitnica je nekada bilo srpsko selo, ali su se poslednje srpske porodice iselile posle srpsko-turskog rata 1878. godine.

“U selu je očuvana stara crkva posvećena Svetom Arhanđelu Mihailu letnjem. Albanci iz sela je zovu ‘Kiša Lazarit’ – Lazareva crkva jer je, po predanju, nakon Kosovskog boja u njoj zanoćilo telo srpskog kneza Lazara kada je prenošeno iz Prištine u manastir Ravanicu”, navode iz Eparhije.

Kako su dodali, u selu je povremeno održavana služba, dok preostalo stanovništvo u okolnim selima i Podujevu nije proterala OVK 1999. godine. Podsećaju i da je na snimku paljenja crkve i lomljenja krsta na kupoli, koji je postao jedan od simbola divljanja tokom martovskog pogroma 2004. godine, upravo crkva iz ovog kraja – hram Svetog Apostola Andreja u Podujevu. 

“Crkva Svetog Arhangela Mihaila u Rakitnici je uz manja oštećenja preživela jer su je poštovali i stariji Albanci”, ističe se u saopštenju.

Dočekala je, međutim, Džufku koji je već iskakao ispred srpskih crkava na Kosmetu, ali i u Crnoj Gori, ali je ovo prvi put da je u neku od njih uspeo i da provali. 

Početkom februara, imao je nameru da napravi nacionalistički video-snimak u manastiru Visoki Dečani, ali je sprečen u tome. Kako je saopštilo dečansko bratstvo, “ljubazno mu je rečeno da ne može da pravi video materijale u manastiru Dečani i on je mirno otišao”. Džufka je, kasnije albanskim medijima pričao da je izbačen zato što je Albanac, što je dečansko bratstvo oštro demantovalo.  

Pre petnaestak dana, slikao se ispred Cetinjskog manastira sa rukama sklopljenim tako da simbolizuju albanskog orla. Na Cetinju se sastao sa Mirašom Dedeićem iz “Crnogorske pravoslavne crkve”, tzv. mitropolitom Mihailom čiji je status u ovoj organizaciji nepoznat budući da je “smenjen”, ali on to nije prihvatio.

Džufka je imao susret i sa Dritanom Abazovićem, bivšim crnogorskim premijerom sa kojim je razgovarao o “budućnosti albanske pravoslavne crkve u Crnoj Gori”, kako je Nikola objavio na svom fejsbuku. 

RTbalkan.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare