27. Septembra 2022.

Kraj jedne ere

Big Portal

Lamborghinijeve V12 motore u velikoj meri su proslavili Aventador i njegov prethodnih Murcielago. U budućnosti će ipak ići drugim, elektrifikovanim putem.

Na elektrifikaciju ne mogu ostati imune ni egzotične marke poput Lamborghinija. Downsizing je sveprisutan pa je tako nedavno Mercedes predstavio AMG verziju C klase sa upola manje cilindara.

Električna pomoć je gotovo pa obaveza. U takvom okruženju Lamborghini Aventador djeluje kao recidiv prošlosti.

Predstavljen je pre 11 godina, a od tada je proizveden u respektabilnih 11.465 primeraka.

Za elektrifikaciju ne zna, a mrska mu je i turbina. Njega pokreće atmosferski V12 dragulj. Bolje rečeno, pokretao je, jer je ovih dana proizveden poslednji primerak.

U pitanju je LP 780-4 Ultimae Roadster, koji će uskoro biti isporučen kupcu u Švajcarskoj.

Da podsetimo, proizvodnja Aventadora je već bila obustavljena, ali je onda nakon havarije broda na kojem je bilo 15 primeraka tog modela opet pokrenuta, kako bi se nadoknadio gubitak.

Sada je definitivno kraj i Lamborghini više neće nuditi ništa slično.

Aventador LP 780-4 Ultimae (Foto: Lamborghini promo)

Aventador pokretan 6.5 V12 atmosfercem debitovao je 2011. godine na ženevskom auto-salonu.

Ubrzo je postao najuspešniji V12 model marke u istoriji, a do danas je zabeležio prodaju veću od svih drugih V12 modela zajedno u istoriji marke, uključujući Miuru, Diablo i Countach.

Prethodnik Aventadora, Murcielago debitovao je pre dve decenije (Foto: Lamborghini promo)

Lamborghini se u budućnosti neće odreći V12 motora, ali ga više neće nuditi bez električne pomoći.

Budući top model brenda će biti plug-in hibrid kod kojeg će potrošnja ipak biti u drugom planu, iza performansi.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare