24. Februara 2021.

Korona kriza u Japanu transformisala salone automobila u komunalne centre

Big Portal

Tako, na primer, auto diler “Net Tojota” u gradu Tojama, koji se kao što i kaže naziv prodavnice, bavi prodajom vozila najvećeg japanskog i (povremeno) svetskog proizvođača automobila, da bi privukao i za sebe vezao potencijalne mušterije, svoje prostorije i parking besplatno pozajmljuje đacima za održavanje mečeva u malom fudbalu, penzionerima za pripremu lokalnog religijskog festivala. Nedavno je ugostio i društvo za zaštitu životinja koje je u njegovoj prodavnici upriličilo događaj na kojem je zainteresovanima nudilo usvajanje pasa.

Iz sličnih motiva, diler “Tojopet” iz grada Ocu u prefekturi Šiga čak se odlučio da otvori poseban prostor, u kojem nema nijednog automobila i koji služi za druženje i sastanke privatnika, vlasnika ugostiteljskih i prodajnih objekata iz glavne trgovačke ulice grada, te za promotivne događaje u njihovoj organizaciji.

Treba i reći da, kao izraz sopstvene društvene odgovornosti, ali i da bi ostavile dobar utisak na potencijalne klijente i povećale prodaju, dilerske radnje u Japanu u vreme prirodnih nesreća nastoje da daju društveni doprinos području u kojem se nalaze tako što svoj parking prostor ustupaju za privremeno odlaganje oštećenih vozila i pozajmljuju svoje četvorotočkaše za evakuaciju stanovništva i napajanje uređaja u domovima u kojima je nestalo struje (koje se vrši korišćenjem akumulatora električnih automobila).

Uzroci krize

U 2000. godini u zemlji izlazećeg sunca prodato je preko šest miliona vozila domaćih proizvođača, dok je u 2020, godini korone, taj broj iznosio samo oko 4,6 miliona, što možda i nije loš rezultat s obzirom na neizvesnost koja je zahvatila društvo u celini. Međutim, i nezavisno od epidemiološkog problema, da pad prodaje poslednjih godina polako počinje da uzima danak, pokazuje i podatak da se ukupni broj prodajnih salona u dalekoistočnoj carevini smanjio za oko 400 u poslednje četiri godine, kao i to da, svake godine između 100 i 120, uglavnom manjih, auto dilera bankrotira.

Kao jedna od posledica svetske finansijske krize 2008, u deceniji koja je za nama proširila se praksa honorarnog i kratkoročnog, privremenog zapošljavanja na ugovor ili određeno vreme, što je takođe generalno otežalo kupovinu automobila i među studentima oslabilo trend polaganja vozačkih ispita u ranoj mladosti. Takođe, usled niskog naraštaja, demografski, sve više opada broj mladih ljudi koji bi kupili svoje prvo vozilo.

Deljenje i iznajmljivanje automobila

Stručnjaci ističu da je poslednjih godina primetan trend napuštanja tradicionalnog obrasca u odnosu prema automobilima, koji je podrazumevao vlasništvo, jer sve više ljudi u Japanu učestvuje u raznim šemama deljenja i iznajmljivanja automobila.

Epidemija korone, koja je ekonomski pogodila mnoge kompanije i pojedince, dodatno pogoršava situacija ne samo zbog pada prihoda, gubljenja posla i zamrzavanja zapošljavanja, već i zbog toga što uopšte stvara atmoferu neizvesnosti u kojoj se i bolje stojeće stanovništvo uzdržava od trošenja većih svota novca.

I sama automobilska industrija se suočava sa ogromnim promenama, pravom revolucijom koja se, kažu, dešava jednom u sto godina. Ne samo što se polako ali sigurno menja tehnologija vezana za pogon, sa fosilnih goriva na električnu struju, odnosno, vodonik ili biomasu, nego se automobili sve više kompjuterizuju i kreću u pravcu potpune automatizacije, odnosno, autonomne vožnje. S tim u vezi mlađe mušterije sada odlažu kupovinu, očekujući skoru pojavu na tržištu još jeftinijih i po perfomansama moćnijih ekoloških automobila i pametnih vozila, u kojima će tokom vožnje moći da spavaju, slušaju muziku ili čitaju vesti na Internetu, sasvim prepustivši upravljanje kompjuteru.

Iza krize koja je zahvatila auto dilere u Japanu nalazi se još jedan interesantan domaći faktor. U Japanu, gde ima više od 15.500 prodavnica vozila, oko 90 odsto tržišta drže dileri koji prodaju vozila “Tojote”. Taj div automobilske industrije donedavno je insistirao na tome da se određeni modeli prodaju odvojeno, što je omogućavalo specijalizaciju i separaciju prodavnica i umanjivalo njihovu međusobnu konkurenciju.

Od maja 2020, međutim, “Tojota” dopušta prodaju svih modela svojih vozila u istom prodajnom objektu, što, kada se primeni u praksi, znači da svi dileri koji s njom sarađuju nude otprilike isto, usled čega se onda nameće pitanje kako se izdvojiti iz mase i privući mušterije. To sve je dovelo do rađanja gore pomenutih, neobičnih ideja o vezivanju građana za dilere kroz razne društvene aktivnosti i komunalne događaje.

Izvor:Rts.rs

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare