Ali, bez panike. Važno je da uradite nekoliko stvari za koje će vam, ipak, trebati majstor kako biste popravili štetu.
Nikako ne zaboravite i da potpuno dezinfikujete automobil.
Najprje je potrebno da se iz automobila, tačnije motora i mjenjača istpusti sve ulje, jer ono više nije upotrebljivo pošto se pomiješalo sa vodom.
Ono što bi takođe trebalo baciti su i filteri za vazduh i ulje.
Majstor bi, dalje, morao da izvadi svjećice ili dizne, pa da pokuša da uz prazan hod izbaci vodu koja je dospjela u motor. Nažalost, najvažniji dio automobila nije hermetički zatovren, ali vodu je moguće izbaciti. Poslije ovog koraka u motor i mjenjač nasipa se ulje.
I tu nije kraj. Važno je skinuti karburator i rezervoar, kako bi se dobro očistili.
Cijevi koje dovode gorivo do motora izduvavaju se vazduhom iz njih se izbacuje sva voda.
Poslije ovog koraka dijelovi se ponovo sklapaju, sipa se novo gorivo, ali automobil još nije spreman za vožnju.
Ako je automobil benzinac, važno je osušiti kablove za svjećice i sipati manju količinu ulja na mjesto gdje su bile svjećice, pa zaverglati motor da bi se podmazali cilindri. Tek potom svjećice se vraćaju na svoje mjesto.
Konačno, možete da startujete motor i uvjerite se da je sve riješeno, bar što se tiče pogonskog dijela vašeg automobila.
Što se tiče elektronike, nju bi takođe trebalo da osušite. Sve dijelove trebalo bi izvaditi, osušati, isprskari sprejom i tek onda ih ponovo povezati.
Važno je provjeriti i da li je voda prodrla u farove i stop svjetla i po potrebi ih izvaditi i osušiti.
Možda najvažnija stvar za putnike i zdravlje jeste da se automobil detaljno opere i dezinfikuje, iznutra i spolja.
U slučaju da planirate da nadoknadite štetu preko osiguranja, ne dirajte ništa na vozilu, prije nego što dobijete instrukcije osiguravajuće kuće, prenosi