Konzumiranje šećera u većim količinama skraćuje vrijeme spavanja - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

Konzumiranje šećera u većim količinama skraćuje vrijeme spavanja

Previše šećera može da dovede do viška kilograma, propadanja zuba i povećanja rizika od dijabetesa. Ali šećer može da utiče i na poremećaj sna, tvrde stručnjaci.

Studija iz 2016. godine utvrdila je da ljudi koji konzumiraju mnogo šećera spavaju manje i pokazuju veći nemir noću.

Prema mišljenju doktora Majkla Briasa, američkog kliničkog psihologa koji se specijalizovao za poremećaje spavanja, previše šećera dovodi do toga da tokom dana jedemo više, jer nivo šećera u krvi izmiče kontroli.

To nepovoljno utiče na san, a sa druge strane poremećaj sna će zauzvrat stvoriti još veću čežnju za šećerom i tako se stvara začarani krug.

“Kada jedete šećer, nivo šećera u krvi raste i pankreas oslobađa insulin. Konzumiranje šećera kasno noću stvara kontraefekat. Umesto da nas učini smirenijim i spremnim za san, daje nam energiju i čini spremnim za aktivnosti, a to nije ono što pokušavamo da radimo noću”, objasnila je doktorka Aleks Evans.

Šećer troši puno magnezijuma, koji je potreban za spavanje, smatra nutricionista Šarlot Vots.

Ona ističe da posebno treba izbegavati konzumiranje čokolade kasno noću koja sadrži kofein i druge stimulanse.

Izvor. N1

Danas objavljeno

Zaljubićete se: Bijela kuglof torta sa bananama

V.R.

Ovih 10 zdravih i ukusnih napitaka mogu da ubrzaju proces mršavljenja

V.R.

Oprezno sa kafom bez kofeina

V.R.

Ostavite komentar