Naučnici su ispitivali kakvo dejstvo imaju kafa i drugi napici bogati kofeinom i došli do zanimljivih podataka da je njihovo ispijanje povezano sa lakšom kupovinom.
Naime, u studiji se navodi da ispijanje kafe utiče na impulsivniju kupovinu jer je poznato da je kafa jak stimulans, koji je pored toga lako dostupan.
Zanimljivo je da ovo najviše utiče na kupovinu “lijepih” proizvoda, kao što su mirisne svijeće, masažeri, dekorativni predmeti, itd., što se objašnjava time da ispijanje kafe dovodi ljude u stanje opuštanja.
Istraživači misle da unos kofeina ima ovaj efekat na ponašanje potrošača jer pojačava uzbuđenje, koje se doživljava kao stanje aktivacije i budnosti i može da varira od ekstremne pospanosti do ekstremnog uzbuđenja.
Prilikom veće budnosti, nakon ispijanja energetskih napitaka, potrošači imaju bolju percepciju prilikom posmatranja karakteristika proizvoda što dovodi do boljeg zapažanja, a zatim i kupovine.
Glassrpske.