Bezbedno je reći da je Macan lep izvor zarade za marku iz Cufenhauzena, još od kada je uveden u ponudu 2014. Ipak, ni on nije imun na sve strožu ekološku regulativu.
Samim tim, konvencionalno pogonjeni Macan će kupci moći da priušte još samo par godina, pre nego što ga Porsche ukine. Ovo nije neka spekulacija, jer vesti dolaze direktno od Sebastijana Štajgera, šefa proizvodne linije nemačke marke. On kaže da će Macan biti ukinut u periodu od tri godine.
Na pitanje kada će se ovaj SUV u potpunosti prebaciti na električni pogon, Štajger je rekao: „Nema zvanične finalne odluke ali pretpostavljamo da će 2024. biti ključna godina.“ On je objasnio da pravna regulativa igra glavnu ulogu kada je reč o životnom ciklusu vozila, dodavši da je ekološki aspekt još jedan ograničavajući faktor. S Euro 7 standardima, koji na snagu stupaju 2025., ne čudi što Porsche ubrzava tranziciju ka električnim automobilima, odnosno ponudi s nultom emisijom.
Dakle, električni Macan će na scenu stupiti tokom sledeće godine, dok će prodaja startovati 2023. To će biti prvi električni model na Premium Platform Electric arhitekturi, koju su zajednički razvili Porsche i Audi, s tim što potonja marka radi na Q6 e-tronu, koji pristiže naredne godine. Proizvođač iz Ingolštata takođe radi na A6 e-tronu, baziranom na PPE platformi.
Da podsetimo, Porsche je nedavno ažurirao benzinski pogonjeni Macan s neznatnim vizuelnim izmenama spolja i iznutra, s tim što je Turbo model izostao. Umesto njega, GTS je sada perjanica u ponudi, s istim 2,9-litarskim V6 twin-turbo motorom s 380 ks, dok je osnovni četvorocilindraš „naoštren“ na 265 konja.
Ostaje da se vidi da li će Macan biti dodatno unapređivan pre konačnog „auf wiedersehen“, ali ono što je sigurno je da su mu dani odbrojani.
Vrele Gume