Koliko su opasni multimedijalni sistemi u automobilima i ekrani osjetljivi na dodir? - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Koliko su opasni multimedijalni sistemi u automobilima i ekrani osjetljivi na dodir?

Čak polovina ispitanika odgovorila je da su doživeli da im je “touchscreen” u automobilu skrenuo pažnju sa puta.

Istraživanje koje je proveo Ipsos za Gjensidige (norveško osiguravajuće društvo) i Udruženje za bezbednost saobraćaja (Traffic Safety Association – TSF) pokazuje da multimedijalni sistem u automobilu oduzima dosta pažnje vozaču i može dovesti do nesreće.

Čak polovina ispitanika odgovorila je da su doživeli da im je “touchscreen” u automobilu skrenuo pažnju sa puta.

Čak 42 odsto ispitanika uzrasta između 18 i 39 godina priznaje da su doživeli neprijatne ili opasne situacije kao rezultat upotrebe ekrana.

“Kada skoro polovina vozača usmerava pažnju tokom vožnje na ekran, a ne na put, to je ozbiljno. To je opasno skretanje pažnje sa puta, poput upotrebe mobilnih telefona, društvenih mreža ili fotografisanja selfija za upravljačem vozila”, kaže Geirr Tangstad-Holdal, generalni direktor TSF-a.

U Velikoj Britaniji je magazin What Car? testirao multimedijalne sisteme 20 modela i proučio koliko je njima teško ili lako upravljati.

Osoba koja je testirala sistem imala je zadatak da poveća temperaturu klima-uređaja za dva stepena, poveća brzinu ventilatora, smanji prikaz navigacije, postavi rutu na navigacionom sistemu, promeni radio stanicu i pomoću glasovne kontrole pronađe najbližu benzinsku pumpu.

Pokzalao se da najviše zbunjuje ekran multimedijalnog sistema u električnom MG-u ZS EV, koji je u šest različitih testova dobio samo 12 od 30 mogućih bodova.

Posle njega najlošiji je bio Fiat 500X sa 14 bodova.

Sa druge strane, automobil sa sistemom kojim je najlakše upravljati i koji najmanje ometa vožnju je BMW Serije 3 sa takozvanim Live Cockpit Professional sistemom. Na testu je dobio 28 od 30 mogućih bodova.

U svakom slučaju, ako treba da obavite bilo kakave veće zahvate na multimedijalnom sistemu, učinite to dok automobil stoji (namestite navigaciju, podesite temperaturu u kabini…).

U nastavku možete da vidite koliko su loši ili dobri multimedijalni sistemi u različitim automobilima s tim da je mesto broj 1 najgore, a mesto broj 20 najbolje.

1. MG ZS EV – 12 bodova
2. Fiat 500X – 14 bodova
3. Škoda Citigo-e – 16 bodova
4. Peugeot 508 SW – 17 bodova
5. Lexus RX – 18 bodova
5. Honda CR-V – 18 bodova
7. Nissan Juke – 19 bodova
8. Toyota Corolla – 20 bodova
8. Volvo S60 – 20 bodova
10. Jaguar XE – 21 bod
10. Škoda Kamiq – 21 bod
12. Opel/Vauxhall Corsa – 22 boda
12. Hyundai Ioniq – 22 boda
14. Ford Fiesta – 23 boda
15. VW Passat – GTE 24 boda
16. Mazda 3 – 25 bodova
17. Audi Q3 Sportback 26 bodova
18. Porsche Panamera 27 bodova
18. Mercedes CLA 27 bodova
20. BMW Serije 3 28 bodova

Danas objavljeno

Lotus najavio Emiru V6 First Edition

Vanja A

Narandžasta lampica u retrovizoru: Ako se upali, zaboravite na preticanje

Vanja A

Šef Toyote smatra da bi EV tranzicija mogla da košta Japan milione radnih mjesta

Vanja A

Ostavite komentar