31. Oktobra 2021.

Koliko su kompaktna SUV vozila bezbjedna prilikom bočnih sudara

Big Portal

Prioritet Američkog instituta za bezbednost na putevima (IIHS) je zaštita putnika u vozilima. Vođeni ovim ciljem, službenici IIHS-a razvili su novi, zahtevniji test bočnog sudara za analizu performansi malih SUV modela u saobraćajnim nesrećama, a od 20 testiranih vozila, samo je jedno – Mazda CX-5 iz 2021. dobilo dobru ocenu.

To je otprilike ono što su očekivali i zbog čega je i uveden ovaj test.

Inače, devet automobila dobilo je prihvatljive ocene, što je u redu, ali nije sjajno. Među njima su Audi Q3, Buick Encore, Chevrolet Trax, Honda CR-V, Nissan Rogue (X-Trail), Subaru Forester, Toyota RAV4, Toyota Venza i Volvo XC40.

Njihovi rezultati odvojili su ih od onih koji su dobili ocene koje bi mogli da se podvedu pod “dovoljan” i kojih je bilo osam: Chevrolet Equinox, Ford Escape, GMC Terrain, Hyundai Tucson, Jeep Compass, Jeep Renegade, Kia Sportage i Lincoln Corsair.

Preostala dva moderna SUV modela dobila su loše ocene: Mitsubishi Eclipse Cross i Honda HR-V. Poslednji je dobio samo četiri dobre ocene u 10 testiranih područja, a govorimo o kategorijama zaštite vozača i putnika na zadnjoj klupi, te zaštite grudnog koša, vrata i glave.

U priloženom videu (1:40 min) pokazano je da se B-stub Honde HR-V praktično odlomio na dnu, čime je omogućeno da se vozilo za testiranje probije duboko u putnički prostor.

Ovaj novi test uključuje pomoćno vozilo za testiranje koje je teško 1.800 kg, ili otprilike isto kao moderni SUV srednje veličine, a pogađa testirani SUV brzinom od 59,5 km/h.

Takav udar oslobađa 82 odsto više energije od starog testa.

Kada je stara verzija ovog ispitivanja predstavljena 2003. godine, samo je svaki peti model dobio dobru ocenu, da bi nakon toga proizvođači automobila jasno pokazali svoju sposobnost da poboljšaju bezbednost SUV automobila. Nadamo se da će se isto to dogoditi i nakon najnovijih rezultata.

Izvor: B92

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare