Tesla svoj elitni status gradi na tvrdnji da je bilji od bilo kog konkurenta, zbog čega kupci čekaju i po dve godine na automobil. Ali, koliki je stvarni domet EV automobila?
Ekipa makagina “What Car?” napravilia je svoj test kako bi utvrdila stvarnu autonomiju električnih automobila u realnim uslovima vožnje, jer su zvanični fabrički podaci bazirani na laboratorijskim uslovima.
Realni domet automobila varira u zavisnosti od konfiguracije vozila, starosti i stanja baterije, načina vožnje, uslova u kojima se voze.
Istraživanje je pokazalo da standardni Teslin Model 3 ima značajno manji domet od onog deklariranog, iako iz britanskog ogranka kompanije ističu da koriste rezultate koji su bazirani na novim WLTP standardima.
U Teslinoj brošuri za model koji se prodaje u Velikoj Britaniji navedeno je da je autonomija 408 kilometra, ali je Model 3 na testu prešao 290 km.
Razlika je još i veća u skupljoj varijanti Modela 3 koji se prodaje za skoro 55.000 evra. Skuplja varijanta reklamirana je da je u stanju s jednim punjenjem pređe 529 kilometra, ali test “What Car?” kaže da je moguće samo 384 km, što je skoro 30% manje od obećanog.
Naravno, nije Tesla jedina kompanija čiji se fabrički podaci razlikuju od stvarnih, kao što je to slučaj i kod konvencionalnih benzinskih i dizel motora.
Na primer, Volkswagenov e-Golf po fabrici može da pređe 300 km između dva punjenja, dok je u prakti to tek 188 km.
Slični su rezultati i kod Teslinih konkurenata. Izuzetno popularna u Evropi Hyundai Kona Electric bi trebalo da garantuje 450 km na struju, ali zaista može da “dobaci” do 416. Međutim, Hjundai najmanje “laže” od svih.
Proizvođač | Model | Fabrički | Test |
Hyundai | Kona Electric | 459 | 416 |
Jaguar | I-Pace | 477 | 405 |
Kia | e-Niro | 451 | 405 |
Tesla | Model 3 Performance | 496 | 382,5 |
Tesla | Model X 100D | 523 | 373 |
Tesla | Model S 75D | 414 | 326,5 |
Audi | E-tron | 355 | 313,5 |
Tesla | Model 3 Standar | 408 | 291 |
BMW | i3 | 310 | 265,5 |
Renault | Zoe | 298 | 233 |