Održavanje podnošljive temperature u kabini automobila tokom putovanja postaje ključno kada dođe leto. Nije dobro dramatično spuštati temperaturu, ali putovanje kada je u kabini 32, 33 stepena postaje izuzetno zahtevno za vozača i putnike. Sa kapima znoja koje se slivaju, nervoza raste eksponencijalno.
Automobilski klima-uređaj se sastoji od kompresora, kondenzatora, ekspanzionog ventila i isparivača. Kompresor je kaišem povezan sa rotacijom motora i da bi ispunio svoj zadatak potrebna mu je mehanika automobila, a samim tim dolazi i do povećanja potrošnje goriva. Što su zahtevi veći (viša temperatura spolja, niža u kabin), veća je potreba za hlađenjem, pa će i potrošnja goriva rasti.
Raspon povećanja potrošnje je između 5 i 20%, piše Revijahak. Kod savremenih klima-uređaja kompresor se isključuje kada dostigne zadatu temperaturu, odvajajući se od rada motora, čime se smanjuje i potrošnja.