10. Maja 2019.

Koliko brzo morate da vozite kabriolet, da ne biste pokisli?

Big Portal

Tako barem tvrdi DriveTribe koji se zapitao kojom je brzinom potrebno voziti da biste ostali suvi u kabrioletu prilikom vožnje po kiši.

U priloženom videu, Majk nas prvo upoznaje sa dva načina strujanja vazduha (fluida) prema putanji strujanja – laminarnim i turbulentnim načinom strujanja. Kod laminarnoga strujanja sve čestice u istom sloju fluida imaju istu brzinu, tj. svi slojevi fluida struje paralelno i fluid se nužno kreće sporo.

Kada brzina poraste, slojevi se mešaju i strujanje postaje turbulentno. Sloj vazduha koji dolazi u dodir sa površinom automobila naziva se graničnim slojem. Vrh okvira vetrobrana, gde se naglo prekida karoserija, naziva se tačka razdvajanja.

U ovom trenutku, vazduh postaje vrlo turbulentan, a uz veću brzinu vozila područje turbulentnog vazduha iznad putničkog prostora raste. Što se brže vozite to vazduh brže struji preko automobila pa raste granični sloj koji potom deluje kao vazdušna kabanica koja odvodi kišu dalje od putničke kabine.

Majk zatim objašnjava da brzina kojom morate da vozite kako biste ostali suvi zavisi od oblika automobila, tačnije od ugla pod kojim je postavljeno vetrobransko staklo.

Automobili kao što je recimo Mazda MX-5 koji imaju uspravnije vetrobransko staklo mogu generisati dovoljno turbulencije za odbijanje kiše pri nižim brzinama, oko 70 do 75 km/h. Sa druge strane, automobili sa položenijim vetrobranskim staklom, kao što je na primer Ferrari Portofino, moraju ići brže kako bi postigli isti efekt.

Pogledajte video:

Izvor:Autonet.hr

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare