U Nemačkoj se stalno vodi debata o energetici. Nije samo problem gas iz Rusije, jer Nemačka dobija i dosta naftnih derivata – poput dizela – iz najveće zemlje sveta. Opasnost od energetskog kolapsa raste svakim danom, pa Nemci razmatraju razne opcije.
Postoje ideje da se zimi grejanje smanji za stepen do dva, čime bi se gotovo u potpunosti eliminisala potreba za kupovinom ruskog gasa, a sa druge strane raspravlja se i o ograničenju brzine na nemačkim auto-putevima, na deonicama na kojima sada nema ograničenja.
Postavlja se pitanje kolika bi bila ušteda? Federalna agencija za životnu sredinu (UBA) objavila je zanimljive podatke.
Trenutno se u Nemačkoj vodi debata o opštem ograničenju brzine od 130 km/h na auto-putevima. Prema proračunima Federalne agencije za životnu sredinu, ograničavanjem brzine emisija CO2 može se smanjiti za 1,5 miliona tona i uštedeti 600 miliona litara goriva godišnje.
Potencijal za uštedu je još veći kada bi se dozvolilo maksimalnih 120 km/h. Tada bi se oslobodilo 2 miliona tona manje CO2, a uštedelo bi se 800 miliona litara goriva.
O ograničenjima brzine na Autobanu se već duže vreme raspravlja, a trenutno stanje uglavnom ide u prilog zagovornicima ove mere.
Inače, ovakva interventna ograničenja brzine nisu nova. U decembru 1973. naftna kriza je podstakla vladu Zapadne Nemačke da postavi ograničenje brzine na autoputu na 100 km/h. Mera je odmah postala nepopularna i ukinuta je u martu 1974. godine.