Godišnji Automotive Trends Report Agencije za zaštitu životne sredine (EPA), pokazuje da je prosečna potrošnja vozila tokom prošle godine iznosila 9,26 litara na pređenih 100 kilometara. Isti rezultat je postignut i 2020, piše Automotoshow.
U izveštaju se kaže da je ovo rekordno visoka flotna potrošnja, koja predstavlja povećanje u odnosu na rezultate iz 2004. za 32 odsto. S druge strane, realna emisija ugljen-dioksida za nove automobile je smanjena, i iznosila je 347 grama po pređenoj milji, što je po EPA-i, još jedna rekordna vrednost.
„Današnji izveštaj demonstrira značajan napredak koji smo napravili da bismo obezbedili čist vazduh za sve, jer proizvođači automobila nastavljaju s implementiranjem inovacija i korišćenjem naprednijih tehnologija u cilju smanjenja emisije“, rekao je administrator EPA-e, Majkl. S. Regan. „Radeći zajedničkim snagama u okviru javnog i privatnog sektora, mi možemo ostvariti EPA-inu emisiju koja podrazumeva zaštitu javnog zdravlja, posebno kada je reč o najugroženijoj populaciji, i ići dalje s ambicioznom agendom predsednika Bajdena koja za cilj ima borbu s klimatskom krizom.“
Međutim, podaci iz 2021. pokazuju da je „Detroitska trojka“ među tri najniže rangirana proizvođača u izveštaju. Stellantis je ostvario prosečnu potrošnju od 11,04 l/100 km, dok je General Motors bio neznatno bolji s 10,9 l/100 km. Ono što najviše zabrinjava je što je Stellantis proizvođač s najvišom prosečnom potrošnjom 10 godina zaredom.
Tesla, u međuvremenu, kompanija je s najnižom prosečnom potrošnjom u poslednje četiri godine, ali je to potpuno razumljivo s obzirom na to da se radi o proizvođaču električnih automobila. Za 2021., Tesla Model 3 je bio najekonomičniji model, ali EPA-ini preliminarni podaci za 2022. pokazuju da bi mogao da ga nadmaši Lucid Air.
U segmentu vozila s motorima SUS, Mitsubishi Mirage je zadržao vodeće mesto iz 2021. s prosekom od 5.65 l/100 km.
B92.