Koje su razlike u održavanju između električnih i "klasičnih" automobila - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Koje su razlike u održavanju između električnih i “klasičnih” automobila

Električna vozila zahtijevaju manje održavanja od automobila koje pokreće SUS motor, ali sve dok se nešto kotrlja putem, potrebno je barem osnovno održavanje.

Na putevima će ih u narednim godinama biti sve više, zato je dobro biti svestan nekih specifičnih servisnih potreba koje su jedinstvene za električna vozila.

Održavanje motora

Razlike u održavanju i servisu između EV i automobila sa SUS motorom su velike.

Dok elektromotor ne zahteva održavanje, vozila sa SUS motorom imaju značajan broj mehaničkih komponenti koje se troše i kojima je neophodno redovno servisiranje.

Osim toga, poželjno je u praksi izbegavati stalno punjenje EV baterije do 100 odsto kapaciteta, a zatim je pustiti da padne na nulu (ili blizu nule). To može uzrokovati pregrejavanje motora i skratiti vek trajanja baterije.

Komponente motora sa unutrašnjim sagorevanjem, koje zahtevaju često održavanje, popravku ili zamenu, uključuju motorno ulje i filter ulja, svećice, filter vazduha i goriva, delove i komponente za startovanje motora, pogonski i zupčati kaiš, pumpu za gorivo, zaptivke…

Održavanje baterije

Tehnički, EV baterije ne zahtevaju održavanje ili servis. Međutim, zbog svoje veličine i visokog napona, ove baterije i druge kritične komponente električnog vozila moraju se održavati hladnim.

Dok neka električna vozila hlade ove sisteme vazduhom, mnoga koriste sopstveno rashladno sredstvo za bateriju kako bi se sprečilo pregrevanje baterije.

Propisi nalažu da baterije električnih automobila budu pod dugom garancijom. Preporuka je da baterija uvek bude napunjena između 20 i 80 odsto kapaciteta.

Takođe, treba voditi brigu o crevima rashladne tečnosti baterije, kao i da nema korozije na priključcima za punjenje.

Akumulatori tradicionalnih automobila sa SUS motorom obično traju četiri do šest godina. Očistite konektore jednom godišnje kako biste produžili njegov vek trajanja i proverite povremeno da li su oni dobro pričvršćeni.

Održavanje kočnica

Kočnice na električnim vozilima i vozilima sa SUS pogonom trebalo bi proveriti svaki put kada se menjaju gume, odnosno skidaju točkovi, piše Jutanji.hr.

Promenite tečnost za kočnice na svake dve godine ili pređenih 50-ak hiljada kilometara, na obe vrste vozila.

Električna vozila imaju sisteme regenerativnog kočenja, što znači da koriste otpor elektromotora za usporavanje vozila. Zbog toga se njihove kočione pločice i diskovi ne zagrevaju (i ne troše) toliko. Smanjena toplota uveliko produžava njihov vek trajanja.

Komponente sistema za kočenje vozila sa SUS motorima se više zagrevaju i troše. Pažljivo proverite ima li na kočionim pločicama i diskovima znakova preterane istrošenosti ili korozije, naročito ako čujete da su kočnice bučne.

Održavanje guma

Održavanje guma je ključno za vozila sa SUS pogonom, ali i za električna vozila, i to ne samo za bezbednost vožnje, već i za produžetak njihovog životnog veka i uštedu goriva.

Vibracije, čak i one male, mogu skratiti njihov vek trajanja, zato bi trebalo da gume balansirate svaki put kada ih menjate.

Ipak, gume električnog vozila zahtevaju više pažnje iz dva razloga. Baterije čine EV mnogo težim od automobila sa SUS motorom. Sama ova dodatna težina može uzrokovati brže trošenje guma.

Osim toga, električni motor od samog starta isporučuje maksimalni obrtni moment koji se prenosi na točkove, što znači da je dostupni moment veći nego kod SUS vozila, a to uzrokuje brže trošenje guma.

Mesečna provera pritiska vazduha i traženje abnormalne istrošenosti guma na vozilima je deo rutinskog održavanja koje svako može da obavi.

Redovno održavanje

Mnoge od ovih stavki rutinskog održavanja na obe vrste vozila možete lako obaviti sami, ali neke kod električnih automobila zahtevaju profesionalca.

To uključuje pregled svih tečnosti, akumulatora, kabine, električnih sistema, sistema upravljanja, ogibljenja i drugih mehaničkih sklopova, kao i proveru svih creva, priključaka i pumpi za razne tečnosti.

To bi trebalo da se uradi na svakih 10-12 hiljada kilometara ili jednom godišnje.

Kod automobila sa SUS motorom, mesečno proveravajte nivo motornog ulja, stanje akumulatora, kaiševe i creva.

B92.

Danas objavljeno

Toyota Corolla najprodavaniji automobil na svijetu u 2022. godini

Vanja A

Njemački ekolozi traže od suda da zabrani proizvodnju dizelaša i benzinaca

Vanja A

Gde je sada Teslin Roadster koji je lansiran u svemir prije pet godina

Vanja A

Ostavite komentar