S obzirom da je ženevski auto-salon otkazan, Koenigsegg je predstavio novi model online, a prezentacija je održana na štandu ovog proizvođača u Ženevi, bez prisustva novinara i publike.
Iako je novi model zadržao neke stilske elemente karakteristične za prethodne hipersportske automobile ovog brenda, reč je o jednom potpuno drugačijem vozilu u odnosu na ono što smo navikli da nam prezentuje Koenigsegg.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/03/6398180255e60c71b908b2554996537_v4_big.jpg)
Gemera je prvi četvorosed ove iz kompanije, a Koenigsegg ga naziva “Mega-GT” automobilom.
Uprkos dužoj karoseriji kako bi se unutra smestile 4 osobe, kompromisa je malo, pa su tako, recimo, zadržana specifična vrata koja se otvaraju nagore kao kod Koenigsegg dvoseda.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/03/18505678465e60c71ba88a0718583430_v4_big.jpg)
Prostora za smeštaj 4 putnika u kabini ima sasvim dovoljno s obzirom da je međuosovinsko rastojanje 3 metara.
Unutrašnjost nije potpuno spartanska, kao kod nekih klasičnih supersportskih automobila, već putnici mogu da uživaju u raznim blagodetima, kao što su multimedijalni sistem sa ekranima i napred i pozadi, WiFi internet, premijum audio sistem sa 11 zvučnika, Apple CarPlay opcija za povezivanje smartfona, trozonski klima-uređaj…
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/03/19357810965e60c71bcaf09825812035_v4_big.jpg)
Umesto klasičnih spoljnih retrovizora sa ogledalima, tu su dve kamere sa kojih se slike prikazuju na dva digitalna displeja u prednjim uglovima kokpita.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/03/6754472175e60c71be3bae018285919_v4_big.jpg)
Gemera dobija snagu od plug-in hibridnog pogonskog sistema od čak 1.700 konjskih snaga i 3.500 Nm maksimalnog obrtnog momenta!
Interesantno je da je u srcu sistema twin-turbo 2.0-litarski trocilindarski benzinski motor, kome pomažu 3 elektromotora. Trocilindraš isporučuje ipresivnih 600 KS i 600 Nm, o preostalih 1.100 KS generišu električni motori.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/03/1849877135e60c71c09e91211423476_v4_big.jpg)
Performanse ovog automobila su takođe zadivljujuće. Gemera ubrzava do stotke za samo 1,9 sekundi, a maksimalna brzina je preko 400 km/h.
Ako se kreće samo uz pomoć elektromotora, auto može da razvije do 300 km/h i da pređe nekih 50-ak km pre nego što se potroši električna energija uskladištena u pogonskoj bateriji.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/03/14946450095e60c71c24e4d989375047_v4_big.jpg)
Pored pogona na sva 4 točka, Koenigsegg Gemera ima i sistem upravljanja na 4 točka, što automobilu dodatno pomaže da savlada krivine pri velikim brzinama.
Koenigsegg planira ograničenu seriju od 300 vozila, a početna cene iznosiće oko milion dolara.
Pogledajte video-premijeru ovog izuzetnog automobila (prezentacija Gemere počinje oko 8 minuta snimka) :
b92.net